Министърът на туризма Мирослав Боршош публикува на Фейсбук отчет за работата си през първите 50 дни от мандата си. Въпреки че обикновено отчетите на министрите се правят след 100 дни, той реши да сподели резултатите от работата си веднага, тъй като по време на тези 50 дни положихме основите на важни инициативи и политики, които ще формират образа на българския туризъм.
„Тези 50 дни представляват период на интензивна дейност, решителност и визия за бъдещето на българския туризъм. Прекарахме десетки часове в анализи, стратегическо планиране и комуникация с индустрията. Това е само началото“, отбелязва министърът.
Той подчертава, че през този период са събрани и анализирани над 100 страници с предложения за промени в Закона за туризма, свързани с целите на Управленската програма. Бяха приети важни изменения в Закона за чужденците, които засягат туристическия сектор. Започнахме инициатива за цялостна концепция за „Бранд България“ и бюджетът беше приет на първо четене, добавя министърът.
На среща с председателя на Комисията за защита на потребителите Мария Филипова бяха обсъдени конкретни действия за повишаване на прозрачността в туристическата индустрия.
Боршош споменава и проведената от него работна група, която ще координира усилията на всички институции, ангажирани с ускоряване на процесите за издаване на туристически и работни визи. Работната група беше обявена по време на кръгла маса, посветена на темата „България в Шенген – предизвикателства и възможности за туризма“, организирана от Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (BUBSPA).
Ставаме активни в здравния туризъм, с акцент върху медицинския туризъм, и затова създадохме нова работна група към Министерството на туризма, посочва още министър Боршош.
Започнахме работа по предизвикателствата пред туризма в регионите, включваща удължаване на туристическия сезон, облекчаване на визовия режим, подобряване на инфраструктурата, както и създаване на карта на важни, но труднодостъпни туристически и културно-исторически обекти, за да представим туристическия потенциал на българските общини чрез комуникационните канали на Министерството за маркетинг и реклама.
Министър Боршош подчертава значението на срещите си с представителите на туристическия сектор, университети с туризъм, diplomatическия корпус, и местните власти.
„По време на престижния форум „Дестинация Европа“ проведох работна среща с еврокомисаря по устойчив транспорт и туризъм Апостолос Дзидзикостас. В Брюксел се срещнах и с българския еврокомисар Екатерина Захариева, за да обсъдим възможни инвестиции за иновации в сферата на туризма“, пише министърът.
Мирослав Боршош отбелязва, че в отчетния период са посетени три международни делегации: министрите на туризма и транспорта на Черна гора – Симонида Кордич и Мая Вукичевич, с които работим за общо позициониране на далечни дестинации; министър Мартон Нодь от Унгария, с когото подписахме меморандум за разбирателство в туризма; и генералният секретар на Световната организация по туризъм (UN Tourism) Зураб Пололикашвили, с когото подписахме писмо за намерение и обявихме Христо Стоичков за първия посланик на спортния туризъм в съвета на организацията.
Министър Боршош акцентира и на срещите си с посланиците на Мароко, Румъния, Турция и Израел.
Сред постигнатите резултати, министърът посочва, че България ще бъде домакин на деветото издание на Глобалната конференция за винен туризъм на UN Tourism.
„Успяхме да осигурим 100 стипендии за български студенти в UN Tourism Online Academy. Сключихме партньорство с Туристическия иновационен хъб на Mastercard, за да използваме техноложките иновации на глобалния лидер за анализ и развитие на българския туризъм. Подготовката за представление на ЕКСПО 2025 в Осака е в ход, като български студенти ще работят на щанда на България“, съобщава министър Боршош.
Той напомня и за представянето на България на 7 международни туристически изложения в Германия, Унгария, Румъния, Турция, Молдова, Сърбия и Дания, където българските щандове бяха оценени за своята елегантност.
България генерира значителен интерес като туристическа дестинация на първото роудшоу в Дубай, свързано с новата директна авиолиния Абу Даби – Варна, която стартира на 31 март.
Министърът добавя, че е обсъдил с Глен Фогел, изпълнителен директор на Booking.com, възможността за проверки на реалната наличност на обекти за краткосрочни наеми, като информацията ще бъде предоставена от Министерството относно регистрираните места за настаняване.
Организирахме ключови събития за туристическия сектор в България. Едно от тях бе конференцията SCALE EASTERN EUROPE CONFERENCE, посветена на ваканционните имоти и краткосрочните наеми, което утвърди България като лидер в иновациите в източноевропейския туризъм, коментира министърът.
Министерството на туризма организира рекламно-опознавателен тур за полски журналисти от специализирани издания в сферата на туризма.
Съвместно с МВР бяха извършени извънредни проверки за пожарна безопасност в зимните курорти Банско, Боровец, Пампорово, а също и във Велинград и Вършец, допълва още министърът.




