До дни "Рено" ще назначи временен главен изпълнителен директор, пише "Файненшъл таймс"

Следващата седмица френският автомобилен производител „Рено“ (Renault) планира да назначи временен директор, след като настоящият глава Лука де Мео напуска поста на 15 юли, за да заеме ръководна позиция в групата за луксозни стоки „Керинг“ (Kering), пише „Файненшъл Таймс“.

Компанията е стеснила списъка на потенциалните кандидати до директора на „Дачиа“ (Dacia) Дени Льо Вот, ръководителя на отдела за обществени поръчки, партньорства и комуникации Франсоа Прово, както и Максим Пика, бивш мениджър в „Стелантис“ (Stellantis), съобщава вестникът, позовавайки се на свои източници.

Френският производител е направил предварителен подбор на претендентите с помощта на консултантската компания „Ръсъл Рейнолдс Асоушиейтс“ (Russell Reynolds Associates).

Де Мео изненада Борда на директорите на „Рено“ с неочакваното си решение да напусне през средата на юни, само дни след като представи новата стратегия за компанията.

Льо Вот е уважаван в компанията заради успеха си в трансформирането на бюджетната марка „Дачиа“ в един от най-успешните брандове на „Рено“. Той е известен и с умението си да се справя с предизвикателства – от управление на веригата на доставки до ключова роля в изтеглянето на концерна от Русия.

Междувременно Пика напусна „Стелантис“ миналия месец, след като беше пренебрегнат за позицията главен изпълнителен директор на компанията в полза на ръководителя на северноамериканския бизнес Антонио Филоза.

Според източниците на „Файненшъл Таймс“, въпреки че няма спешност за назначаване на нов директор, тъй като компанията вече разполага с разработена стратегия и бизнесът преминава в по-спокойния летен период, „Рено“ иска да избегне дългия процес на търсене, какъвто имаше при конкурента „Стелантис“. На производителя на „Джйип“ (Jeep) и „Фиат“ (Fiat) му отне повече от шест месеца да посочи Филоза за заместник на Карлос Таварес.

Очаква се новият директор да продължи плана, зададен от италианеца, който включва внедряване на иновации и разширяване на партньорства.

„Рено“ изпитва по-добри резултати от по-големите си европейски конкуренти, които страдат от намаляващо търсене, частично благодарение на ограниченото си присъствие в САЩ и Китай.

Въпреки това, анализаторът от „Джефрис“ (Jefferies) Филип Хухоа посочи в публикувана бележка, че „Рено“ се сблъсква с период на стратегическа несигурност“. Акциите на производителя остават почти с 6 процента под стойността, регистрирана преди напускането на Де Мео.

Новият главен изпълнителен директор ще трябва да отговори и на исканията на френското правителство, което е най-голям акционер в компанията.

В миналата седмица „Рено“ обяви, че ще отчете непарична загуба (еднократна счетоводна загуба) в размер на 9,5 млрд. евро от дела си в „Нисан“ (Nissan) след промяна в начина на отчетене на инвестицията си в японския партньор, който преминава през трудности.

„Рено“ преструктурира 26-годишното си партньорство с „Нисан“ и постепенно намалява дела си в японската компания, който някога беше 43%, до 10%.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук