По-голямата част от германските граждани желаят публичните институции и служби да внедрят изкуствен интелект (ИИ) в процеса на обработка на заявления. Това демонстрират данните от представително изследване, проведено сред 1005 души на възраст над 18 години, представени на конференцията „Смарт Кънтри“ в Берлин и изпратени по имейл от редакцията на БТА.
Седем процента от участниците в анкетата желаят ИИ да автоматизира проверката и вземането на решения по техните заявления. 17% предпочитат изкуственият интелект да извършва проверки, но крайното решение да се взима от човек. 39% смятат, че човек трябва да е отговорен за проверките, а ИИ да изпълнява допълнителни проверки, докато 31% не одобряват ползването на ИИ в този контекст.
Две трети (65%) от населението са на мнение, че публичната администрация трябва да води пътя в адаптирането на ИИ. Близо 44% вярват, че много функции в държавните органи могат да бъдат поети от технологии, а 35% смятат, че ИИ би могъл да помогне за справяне с недостига на работна ръка. В момента 43% предпочитат да общуват с ИИ асистент, вместо да чакат на линия за служител. Всеки пети германец (20%) вече използва ИИ за управление на административни задачи, като например написване на писма или попълване на формуляри.
Д-р Ралф Винтергерст, президент на германската дигитална асоциация „Битком“, отбеляза, че с помощта на ИИ публичните служби могат да станат по-ефективни, по-приобщаващи за гражданите и да способстват за модернизацията на страната.
На откритие на тридневната конференция министърът на цифровизацията д-р Карстен Вилдбергер заяви, че целта му е да премахне аналоговите административни процедури, тъй като цифровите варианти са по-бързи, по-удобни и икономически изгодни. Според него, ИИ може значително да увеличи производителността, да преодолее кадровите предизвикателства и да създаде капацитет за важното.




