Над 2 млрд. долара е загубата в световен мащаб от 3D филмите заради спад в интереса на зрителите. В момента само 3 от 10-те най-гледани филми у нас в момента са в такъв формат.
Отстъплението при 3D формата започна от телевизорите – вече почти никой в магазините не пита за тази функция и предлагането също е спряло. Производителите също избягват да произвеждат такива телевизори.
„Бързи и яростни”, „Блейд рънър” – все филми, които се появиха на голям екран само в 2D формат зарадиспад в интереса към 3D-то.
За зрителите у нас този формат се оказва, че не е определящ. Сред най-гледаните филми за годината попадат редица заглавия от традиционния формат като българската продукция „Възвишение”.
И през новата година 3D кино ще има, но се очаква повечето филми да се разпространяват основно в 2D формат.
Най-гледаните филми за миналата година са осмата част на „Бързи и яростни”, следват „Междузвездни войни”, а на трето място е „Красавицата и звяра”.