Малко имена в света на автомобилите са толкова близки синоними на доброто представяне на пътя, както Porsche. А тази компания е спечелила повече състезания по цял свят от всяка друга. Eто и няколко факта, които за най-вероятно не сте подозирали:
#1: Фердинанд Порше, основателят на компанията, е създал първата кола електрически хибрид… през 1899г.
„Semper Vivus“ в общи линии е била електрически автомобил с двигател с вътрешно горене, използван за генератор. Освен това е и първата кола със спирачки и на четирите колела.
#2: Той също така доказал, че малките коли могат да бъдат по-бързи от по-големи и по-мощни автомобили.
С разработването на „Sascha“ Порше създал кола, доста по-малка от конкуренцията, но въпреки това тя спечелила 43 състезания, включително Targa Florio през 1922 г.
#3: По-късно Порше създал легендарните коли за Auto Union grand prix, които доминилали по целия свят.
Моделът Auto Union P бил с изумителен 16-цилиндров двигател. С шофьори като Ханс Стък и Тазио Нуволари – едни от най-добрите за времето си – колата била на практика непобедима.
#4: Първият VW Beеtle бил направен в частната вила на Фердинанд.
Хич не лошо местенце между другото…
#5: Фердинанд проектирал Mercedes-Benz type 80 така че да бъде най-бързата кола в света.
През 1939 г. за колата било планувано да удари 756 км\ч, което би било рекорда за най-висока развита скорост по земя. Определени световни събития не позволили на опита да се проведе, а рекорда не бил достигнат още четвърт век.
#6: Порше разработил и кола със задвижване на четирите колела за Формула 1.
Моделът на Porsche 360 Cisitalia имал 385 конски сили и можел да достигне максимална скорост от 320 км\ч, но поради липса на финансиране от собственика и промени в правилника така и не се състезавал.
#7: Конят на герба на Porsche е подобен на този на логото на Ferrari .
За Porsche конят има доста смисъл: той е съществена част от герба на Щутгард, родното място на Порше. Ферари го използва, защото италиански боен самолет свалил пилот над Щутгард през Първата световна война и майката на боеца казала на Ферари да използва символа на коня за късмет.
#8: Първата спортна кола за пътя на Porsche била със средно разположен двигател.
Всички мислят, че Porsche 356 е автомобил със задно разположен двигател, – и повечето са такива – но двигателят на първия прототип бил зад шофьора и пред задната ос за повече стабилност. Колата спечелила още първото си състезание – на изкачване в Инсбрук.
#9: За две години всички коли от модела 356 били построени в стара дъскорезница в Австрия.
Те били и доста по-добри и по-леки, защото използвали алуминиеви шасита, вместо стоманени както по-късните немски коли.
#10: Полицията в Холандия се возела в 356.
Година след официалното спиране на модела от производство, от Porsche направили 10 броя специално за полицията.
#11: Най-ранните автомобили на марката били с шасита, произведени от Recaro, днес известни производители на автосалони.
Тогава компанията произвеждала шасита и интериори и се споразумяли с Порше да изработят модела 356. В началото на 60-те години Порше купил част от компанията, която се занимавала с направата на шасита и остатъка от нея се превърнала в Recaro.
#12: Porsche 911, легендарно име в света на автомобилите, за малко не било кръстено 901.
Peugeot обаче ги възпрепятствали, тъй като число-нула-число било запазена марка за кръщаването на моделите на компанията.
#13: В някои аспекти Porsche 917 от началото на 70-те може да унищожи някои днешни състезателни коли.
В зависимост от разновидностите, колата би могла да има на 1 100 конски сили и да достигне максимална скорост от над 380 км\ч.
#14: През 1972г. разработили първият черен хронографски часовник.
Дизайнът имитирал таблото на автомобил, а самият часовник е изумителен.
#15: Когато от Формула 1 разрешили монтирането на турбо, Porsche доминирали.
Три спечелени световни шампионата с McLaren са резултат от 1,5 литров V6 двигател с над 1000 конски сили. Доста впечатляващо дори днес.
#16: Състезателните коли на компанията са спечелили над 24 000 състезания.
Никой не може да се мери това!
#17: Летяли ли сте в Airbus А300? Porsche разработили дизайна на кабината.
Сред всички предимства били и дигиталните екрани за пилотите, вместо старите аналогови.
#18: Моделът 959 бил най-напредналият технологично за времето си.
Тази суперкола е един от най-добрите автомобили на 80-те и спечелила в класа си в изтощителните 24 часа на Льо Ман.
#19: Същият модел спечелил и ралито на Дакар, най-суровото състезание на света.
По непрощаващия терен, тази суперкола победила всички високо проходими джипове. Коя модерна състезателна кола може да го направи?
#20: Harley Davidson използват двигатели на Porsche за някои от мотоциклетите си.
Специално изработени за спортните версии на епичните байкове.