Президентът (2012-2017) Росен Плевнелиев смята, че действията на бившия военен министър Николай Ненчев за ремонта на МИГ-овете от Полша били в синхрон с държавната политика.
Плевнелиев разказа пред градския съд за заседанието на КСНС, което се е състояло след срещата на НАТО в Уелс през 2014 г. Коментирано било взетото решение от страна на Алианса всяка страна да увеличи парите си за отбрана до 2% от брутния национален продукт. А срещата в Уелс била след събитията в Крим.
Президентът каза още, че на нея ясно било заявено, че няма държава, която сама да може да се справи и да гарантира сигурността си.
Росен Плевнелиев припомни, че на заседанието на КСНС на 27 април 2014 г. било коментирано Министерският съвет да внесе програма за развитие на въоръжените сили. Освен това достигане на средствата за отбрана до 2% от БВП в срок до 2024 година, както и инвестиции в областта на отбранителните способности така, че те да отговарят на стандартите на НАТО за съвместимост.
Според президента, това означава българските военни самолети да бъдат разпознавани като от страна член, защото иначе не са съвместими със силите на съюзниците.
Той добави, че това било приоритет и за самия него като действащ държавен глава. Зад това решение обаче не застанали от Атака и БСП.
Междувременно Плевнелиев разказа как много пъти в кратък период от време руски военни самолети са доближавали българската зона за отговорност.
По думите му, нашите самолети не можели да бъдат разпознавани като приятелски, на срещата в Уелс била дадена за пример Полша, която ремонтирала своите МИГ 29.
Плевнелиев казал това на Ненчев, а Полша от своя страна дори предложила много изгодни условия за нашите самолети, за разлика от доста по-тежките условия на руската страна.
За да бъде коментирана и полската оферта, дори били взети предвид санкциите по отношение на Русия, добави президентът.
Росен Плевнелиев припомни за тежкото състояние на авиацията ни и даде за пример инцидента с катастрофирал самолет по време на учение.
Плевнелиев бе свидетел по делото срещу Ненчев, който е подсъдим за ремонта на двигателите на самолетите МИГ. Според прокуратурата в периода май-септември 2015 г. той скрил в касата си договор с „РСК МИГ“ и започнал преговори с Полша.