Днес бе представен финалният вариант на наредбата на градския транспорт, който ще бъде разглеждан на утрешното заседание на общинския съвет. В нея се конкретизират всички текстове, свързани с нощния транспорт, който се очаква да започни да функционира от 7 април. Линиите са 4, цената на картата за ползването на този транспорт ще бъде 2 лв., във всеки автобус ще има контрольор, който ще продава картата и ще следи да няма нередовни пътници. Тя важи за четирите линии и с една карта човек може да се прикачва на друга линия през цялата нощ.
Председателят на СОС Елен Герджиков подчерта, че на 7 април всичко ще бъде готово и услугата стартира. „Силно се надяваме, че тя ще бъде припозната като полезна от софиянци и след експерименталния срок, за който е гласувана, а именно 9 месеца, до края на годината, тя ще стане постоянна и ако има нужда може да се мисли за въвеждането на допълнителни линии и допълнителни подобрения, за които самата експлоатация е показала, че са необходими”, обясни той.
С приемане на наредбата, според Герджиков, се слага край на санкционирането на пътници, които използват карта за една линия, но пътуват с друго превозно средство по същата линия. Така, ако досега пътник можеше да ползва билет, има изискване, освен маршрута на двете линии да съвпадат и спирките да съвпадат.
„Новата наредба казва дефинитивно, че единственото изискване, за да се ползва тази карта за една линия на друго превозно средство на друга линия е тези трасета да съвпадат, и в отсечките на трасетата, в които те съвпадат, отпада изискването и спирките да съвпадат”, обясни Герджиков.
Така, ако имате карта за една линия за трамвай номер 5 например, ще можете да ползвате по цялото продължение на бул. „Борис Трети“ и автобус 260.
Глобата за нередовен пътник става максималната разрешена от закона, а именно 50 лв. По време на консултации е постъпило и експертно предложение глобата, която се плаща на място, на контрольор да бъде 30 лв., а не както досега 40 лв. Елен Герджиков посочи, че важно напомняне е условията, по които се ползват буферните паркинги на метрото. Към момента достатъчно беше притежаване на карта за метро. В новата наредба дефинитивно е казано, че това условия е недостатъчно, към него трябва да се прибави и задължително използване на метро.