Германия е изправена пред един от най-горещите месеци от 1881 г. насам, а пивоварните бележат бум в продажбите на бира.
Юни е по-горещ от средното с 2,4 градуса, докато юли скочи до 3,3 градуса – и студената бира е сред най-търсените напитки.
Но успехът в продажбите поставя пивоварите под натиск, тъй като много от тях страдат от недостиг на бутилки.
Пивоварите призоваха хората да върнат празните бутилки възможно най-скоро, за да могат да осъществяват доставките на бира.
Стъклените бутилки, използвани от много производители на бира, разполагат с малък депозит в Германия, а празния амбалаж се връщат в магазина при следващо пазаруване.
Кутиите, използвани на други места по света, са далеч по-редки и много пивоварни използват персонализирани бутилки, които са трудни за замяна.
„Нуждаем се от вашата помощ“, пише пивоварна Moritz Fiege във Facebook.„Прекрасното време и прекрасната бира водят до голяма жажда“.
Говорител на националната асоциация на пивоварите заяви, че недостигът на бутилки е „особено изразен“ тази година.
Немските синоптици предвиждат ежедневни рекорди до 39 градуса по Целзий през следващите дни, което ще позволи да се счупи рекордната температура от 40,3 градуса.
Но топлото време е добре за индустрия, която очакваше дълъг, оживен сезон за Световната купа – преди Германия неочаквано да излезе от турнира на груповата фаза.
Германският всекидневник Die Welt съобщава, че на световните първенства през 2010 и 2014 г., където Германия се класира, са продали бира с 4% повече.
Тазгодишния ръст обаче е нещо, което индустрията все още се опитва да преодолее, казва шефа на асоциацията Холгер Ейкеле.
Докато заглавията сочат към увеличени продажби през лятото и недостиг на бутилки, реалният растеж на индустрията е едва 0,6% през първата половина на годината, според официалната статистика, публикувана в понеделник.
Скромното увеличение е достатъчно, за да накара пивовардите да се възползват от капацитета си – и това е още по-важно след години на упадък.
Миналата година беше най-лошота за производителите на бира след обединението на Германия, а тази година цените са с около 4% по-високи от миналото лято. Но германците купуват все повече бира.
Недостиг на чипс
Докато обществеността е потушила жаждата си, дългогодишната суша в страната оказва натиск върху реколтата в страната.
Националната асоциация на производителите на зеленчуци, предупреди, че националната картофена култура е застрашена – и ще бъде „значително по-ниска … в количествено и качествено“ в сравнение с миналата година.
източник: BBC