От NASA винаги са използвали развитието на технологиите за визуализация, дори когато те изглеждат разработени за далеч по-несериозни развлекателни цели. Американската космическа агенция ще си партнира с Epic Games, за да използва техния графичен енджин Unreal Engine за създаването на специален симулатор за обучение на астронавти.

За да бъде обучен един астронавт за пребиваване в Международната космическа станция, той трябва да прекара 2 години в тренировки. Целта е да бъде постигната пълна готовност за справяне с безтегловността и други предизвикателства, които съществуват в Космоса.

Понастоящем космонавтите тренират в „лаборатория с неутрална плаваемост“. Тя представлява гигантски басейн, пълен с 6.2 млн. галона вода, и на специален макет на космически кораб, който пресъздава совалка и части от Международната космическа станция.  Тези съоръжения имат лимитиран капацитет. Добавянето на новия визуален тренажор, паралелно със съществуващите съоръжения, ще повиши възможностите за подготовка на астронавтите в убедителна симулация на реалната обстановка.

Основният конкурент на Unreal Engine – Unity, също работят с NASA. За незапознатите, двете компании разработват графични енджини, които се използват в бизнеса с видео игри. Енджинът на Epic изгрява именно в едноименната игра Unreal, която поставя нови визуални стандарти след появата си през 1998 година. Към днешна дата много от разработчиците на видео игри предпочитат енджина на Unity, за сметка на Unreal Engine. От друга гледна точка, Unreal Engine се използва от авторитетни компании, сред които BMW, McLaren, Ikea и Lockheed Martin.

Новата система за обучение ще разчита на технология за активно пресъздаване на гравитацията. Тя ще работи посредством роботизиран кран, който ще кара астронавта да се чувства сякаш е в безтегловност или на Марс.

 

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук