В специално интервю за ДЕБАТИ.бг преподавателят по български език и литература в Софийската математическа гимназия Людмил Попов коментира, че българското образование още не може да се отърси от идеологиите на миналото, в които информацията и нейното запомняне са по-важни от уменията.
По негови думи този проблем може да бъде решен чрез квалификации за педагозите, които обаче да са целенасочени и обърнати към практиката. За разлика от тези, които се провеждат в момента, които по думите на педагога са самоцелни.
„Според мен това може да стане с квалификацията на учителите. В момента текат едни квалификации, които според мен са самоцелни. Поне повечето от тях нямат практически измерения и са просто една загуба на време. Квалификацията трябва да е обвързана с практиката. Един учител може да бъде квалифициран от друг учител, който има практика в тази област, а не от теоретик, без да обиждам теоретиците. Все пак преподаването е практика.”
Според Попов мнението, че никой не прави нищо за образованието е неправилно – в сферата се правят много промени в добра посока, но процесът е бавен и изисква търпение и непрестанни усилия. Изводът е, че воля за промени има и на институционално ниво, но трябва да се мисли дългосрочно.
По думите на учителя днешното поколение само се учи и придобива технологична грамотност. Попов обаче е на мнение, че трябва да се борим и да запазим т.нар. „меки умения” – уменията за комуникация, споделяне и общуване, защото те винаги ще бъдат необходими.
Цялото интервю с Людмил Попов очаквайте по-късно на страницата на ДЕБАТИ.бг