Адидас показа за пръв път официалната топка за Световното първенство по футбол 2022 в Катар – Al Rihla. Това е 14-та поредна топка, която adidas създава за Световната купа на ФИФА. Тя е проектирана да поддържа все по-високите скорости на играта и се движи по-бързо от всяка друга топка, създавана за Световна купа досега.
„Играта става по-динамична и с увеличаването на скоростта – точността и стабилният летеж на топката стават все по-важни. Поставихме си за цел да направим невъзможното възможно с първата по рода си иновация, като създадохме най-бързата и най-точна топка за Световна купа досега“, казва Франциска Льофелман, директор „Дизайн на футболни графики“ към adidas.
Проектирана с помощта на данни от проучвания в лабораториите на adidas, Al Rihla осигурява най-високо ниво на точност на терена. Създадена с грижа за околната среда, Al Rihla е първата топка за Световната купа, произведена само с мастила и лепила на водна основа. Смелите ярки цветове и графики, разположени на перлен фон, отразяват все по-нарастващата скорост на играта, която вълнува играчите и феновете по целия свят.
В превод от арабски Al Rihla означава „пътешествие” или “дневник на пътешествието”. Дизайнът ѝ е вдъхновен от характерните за Катар лодки доу, както и от цветовете на катарския флаг. Лансирането на топката на пазара ще отбележи началото на пътуването ѝ из 10 ключови града по целия свят, в които adidas създава серия от инициативи, насочени към подобряване на достъпа и равенството в спорта сред местните общности.
Започвайки пътуването си от Катар, Al Rihla ще бъде представена от някои от най-великите играчи на Световната купа – Касияс и Кака, както и от емблематични футболисти като Фара Джефри и Нуф Ал Анзи. Към тях на терена ще се присъединят футболистки от Катар, ОАЕ, Саудитска Арабия, Египет, както и млади таланти от академията Aspire. Al Rihla ще дебютира по време на събитието, след което ще бъде дарена на Challenge F.C., първият в историята шампион на женската футболна лига в Саудитска Арабия. Топката ще бъде символ на отбора в Рияд, който в момента няма постоянно съоръжение за тренировки.
Al Rihla започва своето пътешествие от Катар, като ще посети 10 града, в които adidas ще стартира нови инициативи, които си поставят за цел осигуряване на равенство при достъпа до спорт, предизвикателство, с които се сблъскват местните футболни общности на места, сред които Дубай, Токио, Шанхай, Мексико Сити, Ню Йорк. „В adidas вярваме, че спортът принадлежи на всички. Ние работим активно с нашата глобална общност от футболисти за подобряване на достъпа до спорт и равнопоставеността във футбола. Като част от този ангажимент по време на пътуването си по света Al Rihla ще подкрепи местните общности с активации, които да създадат устойчиво бъдеще“, казва Ник Крагс, генерален мениджър в отдел футбол, adidas.
„Горди сме да продължим съвместната работа с движението Common Goal, като 1% от продажбите на Al Rihla ще подкрепят инициативата. Заедно ще използваме футбола като средство за постигане на значима социална промяна, която да окаже положително въздействие върху живота на младите хора“, допълва той. Al Rihla е първата топка в 92-годишната история на турнира, която ще допринесе пряко за набирането на средства, като 1% от нетните продажби на Al Rihla ще бъдат предоставени на движението Common Goal, които смятат, че най-популярният спорт в света е двигателната сила, чрез която може да се постигне по-устойчиво и справедливо бъдеще за всички.