Базираната в Китай компания интернет търговия „Алибаба“ в неделя отбеляза пореден рекорд по приходи по време на ежегодния „Ден на самотните сърца“, предава АФП.
Тазгодишната мания за пазаруване е донесла на китайския търговски гигант 30,7 млрд. долара.
Това най-значимо в света събитие в електронната търговия се отбелязва за десети път. Тазгодишните продажби са с 27% повече от миналата година. Тогава ръстът обаче беше цели 39%.
Въпреки новия рекорд перспективите пред търговията в Китай са несигурни заради забавянето на икономиката и притеснения свързани с търговската война със Съединените американски щати.
Това се отразява и на акциите на „Алибаба“, които спаднаха с 16% от началото на тази година, след като удвоиха стойността си през 2017 година.
От „Алибаба“ обаче продължават да са оптимисти за бъдещото развитие и разчитат изключително на тенденцията за увеличаване на китайската средна класа.
„Тази тенденция няма да спре, независимо дали има търговска война или не“, отбеляза изпълнителният вицепрезидент на компанията Джо Цай.