С всеки изминал месец цената на един водороден автомобил спада поради подобряване на технологията, която позволява водородът да генерира електричество, а тази енергия да задвижва колелата. В края на следващата година водородните автомобили ще бъдат достъпни, както са в момента електрическите автомобили, заяви заместник-министърът на транспорта и информационните технологии Ангел Попов.

Днес Попов участва в представянето на два водородни автомобила като част от предстоящата среща на високо ниво по въпросите на водорода, която ще се проведе в понеделник в НДК. Овен да разгледат двете коли („Toyota“ и „Hyundai“), любителите на новите технологии се запознаха и с работата на подвижна зарядна станция за водород.

„Ние се надяваме до 2023 година да се появят станции за зареждане с водород. Отчитаме какво е предимството на този вид автомобили, особено в градския транспорт. За радост има и интерес от частни фирми. Мисля, че това е бъдещето“, смята зам.-министър Попов.

Той подчерта, че технологията е твърде нова, което е причината подобни автомобили все още да се купуват трудно в Европа, а в някои държави няма нито една станция за зареждане.

„Ще стимулираме потребителите със зарядни станции. Идеята е горивото, което автомобилът ще консумира, да бъде на цена много по-изгодна, отколкото на един конвенционален автомобил на бензин или дизел“, разясни той.

Посетителите имаха и възможността да се запознаят и с два състезателни водородни автомобила, разработени от студенти от Техническия университет в София и Русенския университет.

„Тази кола се задвижва с чист водород и електромотори. Водородът произвежда електричество и така задвижва електромоторите. Разработена е изцяло от студенти и помощ от преподаватели. През юли месец тази година колата ще се състезава в Лондон. Състезанието ще бъде за издръжливост, а целта е да се измине възможно най-голямо разстояние с възможно по-малко енергия. Колата е сравнително лека и тежи около 90 кг. Най-добрият резултат, който е постигала на състезание, е 250 км. пробег. Максималната скорост е приблизително около 50 км/ч.“, разказа Габриел Добрев, студент в ТУ-София и участник в разработването на единия от автомобилите.

Той допълни, че конструкцията е отнела около 1 година, а по колата е работил екип от 10 човека.

Предстоящата конференция на високо ниво по въпросите на водорода е част от календара на Българското председателство на Съвета на ЕС и има за цел да покаже големия потенциал на водородната технология, която може да допринесе до намаляването на парникови газове и да повиши дяла на възобновяемите енергийни източници.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук