Системата на Пътната агенция за продажба на електронни винетки, през автомати, както и електронния канал (интернет сайта и мобилното приложение), може да дава грешки, но не се е сринала. Това обявиха председателят на управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Светослав Глосов, който гостува в Би Ти Ви, и членът на УС Дончо Атанасов, говорил по „Нова телевизия“.
От вчера, когато електронните винетки влязоха в сила, имаше редица сигнали за проблеми. Най-общо те са свързани с невъзможност да се купи електронен стикер, продажба на две винетки за един автомобил и липса на потвърждение, че валидните хартиени стикери са прехвърлени като електронни.
Според Дончо Атанасов може да има единични случаи на двойна продажба на винетка, но има и вариант да се поиска възстановяване на парите. Той е на мнение, че проблемът с потвърждаването, че старите винетки са прехвърлени ще се изчисти.
(Разбира се, системата можеше да бъде тествана, преди да бъде пусната и грешките в нея да бъдат отстранени.)
Според Глосов, на база пуснатите в социалните мрежи снимки се вижда невъзможност да се купи винетка заради неправилно въведени данни. Той не изключи обаче и наличието на технически проблеми на определени терминали. „280 хиляди електронни винетки са продадени вчера по всички канали. Когато попаднете на банкомат, който не работи, значи ли, че банковата система се е сринала“, беше коментарът на Глосов пред Би Ти Ви. Той допълни, че от 17 декември, когато започна продажбата на електронните винетки, от тях са събрани 1.5 млн. лв.