авиационния инцидент от 13 септември 2024 г. в Трета авиационна база в Граф Игнатиево

Двамата пилоти са загинали при авиоинцидента край „Граф Игнатиево“. Това потвърди премиерът Димитър Главчев.

Веднага след катастрофата министърът на отбраната Атанас Запрянов отмени авиошоуто в Трета авиационна база.

Той уточни, че според данните, с които разполага към момента, няма пострадали хора от цивилното население.

Министърът на вътрешните работи обяви, че от ГКПП „Капитан Андреево“ ще отпътува за мястото на инцидента и ще се запознае лично с обстоятелствата.

Наскоро два самолета L-39 ZA – от модела на разбилия се на „Граф Игнатиево“, са били на ремонт в Чехия, но не е ясно дали падналият е един от тях, коментира в ефира на NOVA авиационният журналист Димитър Ставрев.

Военен учебен самолет L-39 ZA катастрофира, не е ясна съдбата на пилотите

 

По думите му самолетът е двуместен, като в него обикновено летят инструктор и обучаем.

„През 1986 г. такъв е доставен за пръв път в България от бивша Чехословакия, тогава сме получили 36 броя. С годините те са намалели поради по-малката численост на ВВС. Само 3-4 от тях летят в момента, тъй като липсват средства и желание за ремонт“, обясни още Ставрев.

Според него проблемът е, че трябва да има по-добра организация във ВВС.

По думите му екипажът може да не е имал време да се катапултира.

„Предполагам, че вътре в него са били инструктори. Въпросът е колко сериозна е била подготовката им през годината. ВВС трябва да представят справка за тези пилоти. Министерство на отбраната следва да бързо да изясни съдбата им. Разследването зависи от състоянието на останките на самолета. Ако има мащабен пожар и частите са силно деформирани, тези които са с гумен или пластмасов произход, ще са напълно стопени и разследването се затруднява“, смята Ставрев.

Събраните към момента данни за авиоинцидента край „Граф Игнатиево“ сочат, че най-вероятно пилотът и инструкторът са получили нареждане да изпълнят поредица от сложни маневри на пределно ниска височина и след това да кацнат. Това научи „По света и у нас“ от свои източници.

Маневрите освен със специфична сложност се отличавали и с голяма атрактивност. Уточнява се дали при третата или четвъртата маневра машината е паднала в гората край авиобазата.

Поради пределно ниската височина на полета се предполага, че двамата пилоти не са имали време за реакция, за да катапултират.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук