Бъ

Австрийската търговска камара, която е официален представител на бизнеса зад граница, приветства частичното споразумение за Шенген.

Европа е силен и стабилен вътрешен пазар, но при положение че са изпълнени съответните приложими условия, каза пред БНР Филип Купфер – търговски съветник в Посолството на Австрия в България.

Той изтъкна, че австрийският бизнес търпи загуби от по десетки хиляди евро на ден от засиления митнически контрол по границите за тировете, които превозват стоки „от“ и „за“ Австрия.

„Контролът е необходим, но нека да бъде извършван бързо и честно. В случай че се установят нередности, съобщавайте веднага, за да има последствия.

Тук става въпрос и за оценката за България като място за бизнес.

Регистрацията на бежанци и Шенген са част от политически въпрос и на него следва да се даде отговор на политическо ниво“, каза пред БНР Филип Купфер.

В същото време българският бизнес призова за по-твърда реакция на българските власти относно Шенген и за бойкот на австрийски инициативи.

Бихме подкрепили по-твърда реакция на правителството относно Шенген, коментира пред Нова председателят на УС на АИКБ Васил Велев.

„Шенген, еврозоната и ОИСР са топ приоритети за българския бизнес. Те ще ускорят икономическия растеж и ще подобрят качеството на живот у нас. След като положихме всички усилия и отговаряме на изискванията за Шенген, защо не сме равни с другите?“, попита той.

Според него пропуснатите ползи за страната ни са над 1 млрд. годишно.

„Ние бихме подкрепили по-твърда реакция от страна на правителството. Защо не наложим вето на някоя австрийска инициатива? Трябва да има призиви за непазаруване на австрийски стоки и неползване на австрийски услуги.

Трябва да има и правителствена, и обществена реакция“, смята Велев.

Той уточни, че трябва да се търсят такива средства за въздействие, които да дадат мотив на политически фактори в Австрия да променят позицията си.

Според Велев България е показала, че е равна с останалите, но бива третирана като второ качество. „Това е неприемливо за българския бизнес и ние настояваме за по-твърда реакция”, посочи Велев.

По думите му австрийският транзитен транспорт трябва да бъде контролиран по-добре – така, както иска Австрия.

Велев допълни, че според него държавата не се възползва максимално от предимствата на географското си местоположение.

Още новини от деня – четете тук

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук