Автобусният и транспортният бранш никога няма да се обединят в едно сдружение. Това се посочва в становище на Национално сдружение на автобусните превозвачи, които представиха следващите стъпки на автобусния бранш след проведената среща с премиера по спорния законопроект за създаването на Автомобилната камата.
Гилдията на автобусните превозвачи ще създаде по места в страната нова доброволна структура, наречена конфедерация.
„От нас премиерът поиска обединение, ще го направим. Каним всички колеги да си кажат мнението и да се чувстват защитени. Ако някой иска закон, то не сме ние. Ако ни постави на масата нов закон, който още по-добре ще защитава интересите ни, ще го подкрепим“, категорични са от Национално сдружение на автобусните превозвачи.
Председателят на сдружението Ивайло Константинов заяви:
„Категорично отказвам да участвам в междуличностни битки. Нямам конфронтация с някого и не желая да участвам в битки на лобита. Видно е, че някой иска много пари и контрол над един бранш. Готови сме на разговори, но не ни слагайте в противоречие с колегите”.
От своя страна Магдалена Милтенова от Браншови съюз за стопанска инициатива в транспорта каза:
„Зад този нов законопроект не стои обединението на бранша, а контрол над транспортния бранш. Нямаме против да се обединят двата бранша с доброволни конфедерации”.
Милтенова добави, че както изискванията, така и проблемите на двата сектора са коренно различни. Като пример беше посочено, че дори за шофьорите се изискват различни категории.
По отношение на една от тезите, че с новата камара ще се „изсветли” сивия сектор, от Национално сдружение на автобусните превозвачи са категорични, че от 10 години настояват в Наказателния кодекс нерегламентирания превоз на пътници да се наказва, досега обаче идеята е постоянно отхвърляна.
Припомняме, че след протести в София и страната беше изтеглен спорният законопроект за създаването на автомобилна камара.
Текстовете не се харесаха и на премиера, който лично наредил на вносителите от ГЕРБ да го изтеглят от деловодството на парламента.
По време на среща с протестиращите от бранша премиерът Бойко Борисов е уверил, че с поправка в законодателството или с отделна наредба ще се вземат под внимание техните искания. Още в средата на юни, по време на дискусия в парламента, част от сдруженията определиха закона за камарата като „лобистки“, а текстовете – „скандални“, които създавали условия за корупция.
Недоволството беше породено от идеята, че новата Камара ще извършва дейности, които сега са в правомощията на „Автомобилна администрация“ като издаване и отнемане на лицензи.
Според протестиращите, на практика техни конкуренти и представители на товарния бранш ще следят за нарушения. Не на последно място по значение, част от бранша не иска задължително членство в камарата.