Няколко автомобилни компании в Европа наскоро обявиха намерения за закриване на заводи и значителни съкращения на работни места, вследствие на намалено търсене, завишени разходи, конкуренция от китайски производители и по-бавен от очакваното преход към електрически автомобили.
Ройтерс обобщава обявените през последните месеци намерения на автомобилистични компании от Европа да освобождават работници и да затварят производствени съоръжения.
„Файнтуул“
Швейцарската компания за авточасти „Файнтуул“ (Feintool) обяви на 3 декември, че ще затвори един от своите заводи в Германия и ще съкрати до 200 работници.
„Валео“
Френската компания за автокомпоненти „Валео“ (Valeo) планира да намали числеността на персонала с около 1000 души в Европа, заявиха източници към края на ноември. Те информираха Ройтерс, че тези преструктурирания ще доведат до закриването на два завода във Франция.
„Стелантис“
Автомобилната група „Стелантис“ (Stellantis), със седалище в Нидерландия, на 26 ноември обяви намерението да закрие завода си за ванове „Воксхол“ (Vauxhall) в Лутън, Великобритания, застрашавайки над 1000 работни места.
Компанията многократно е прекъсвала производствените операции в основния си завод в Италия „Мирафиори“ поради слаб интерес, особено към електрическите версии на новия „Фиат 500“ (Fiat 500).
„Стелантис“ увери, че не планира закриване на заводи в Италия.
„Бош“
Германската компания „Бош“ (Bosch), най-големият производител на авточасти в света,планира да съкрати 5500 работни места до 2032 г., свързани с компютърни разработки и системи за завиване на превозни средства, предимно в германските си обекти, както и да намали работата на част от служителите. Вестта беше съобщена на 22 ноември.
„Форд“
Американският автомобилен производител „Форд“ (Ford) на 20 ноември обяви, че ще съкрати 4000 работни места, предимно в Германия и Великобритания, с което ще намали работната си сила с 14 процента в Европа.
„Мишлен“
Френската компания за производство на гуми „Мишлен“ (Michelin) ще затвори две завода в Западна Франция, засягайки около 1250 работни места, съобщиха от компанията на 5 ноември.
„Шефлер“
Германският производител на автомобилни компоненти „Шефлер“ (Schaeffler) съобщи на 5 ноември, че слабото търсене от автомобилния и индустриалния сектор го е накарало да планира съкращаване на 4700 работни места, предимно в Германия. С restructuring plan на също включва и затваряне на производствени обекти в Австрия и Великобритания.
„Фолксваген“
Германската автомобилна група „Фолксваген“ (Volkswagen) предупреди за възможни съкращения на хиляди работни места и проблеми със закриването на заводи в Германия, в контекста на преговори със синдикатите за намаляване на разходите.
През лятото „Фолксваген“ обяви намерението си да продаде завода си в Брюксел, където около 3000 служители произвеждат различни модели на „Ауди“ (Audi), поради намаления интерес към електрическите им превозни средства от висок клас. Миналият месец, компанията прекрати търсенето на инвеститор за производственото си съоръжение.
„Даймлер трък“
Най-голямата компания за производство на камиони в света „Даймлер трък“ (Daimler Truck) заяви на 1 август, че ще намали работното време и ще спре наемането на нови служители в подразделението си за производство на камиони в Германия.