Били ли сте подложени на руска пропаганда? На този въпрос ще ви отговори „Фейсбук”.
Компанията обеща да помогне на потребителите си да разберат дали са харесвали или споделяли публикации, които са обвързани с евентуалните усилия на Русия да се намеси в американските президентски избори миналата година.
Новото приложение ще бъде пуснато до края на годината и ще позволи на потребителите да установят дали са били въвлечени в руската пропаганда чрез „Фейсбук” страници или „Инстаграм” акаунти с връзки към агенцията „Рисърч Ейджънси” между януари 2015 година и август 2016.
„Фейсбук” се смята за основен разпространител на руската пропаганда в онлайн пространството.
„Смятаме, че е важно хората да разберат как чуждестранни лица са се опитали да сеят раздор и недоверие чрез употребата на „Фейсбук” преди и след американските президентски избори”, обявиха днес от компанията на Марк Зукърбърг.
Създаването на новата софтуерна опция идва във време, когато „Фейсбук” и други интернет гиганти са подложени на сериозен натиск от Конгреса да разпространят поверителната си информация относно засегнатите от руската политическа пропаганда лица.
Заедно с „Гугъл” и други технологични филми, социалната мрежа се присъедини към глобалната инициатива, насочена към идентифицирането на „достоверни” информационни източници, отговарящи на стандарта за „етичност и прозрачност”.
„Майкрософт” и „Туитър” също се съгласиха да участват в „Проекта Доверие” наред с още 75 новинарски организации.