Първи впечатления от крайцера BMW R18. Вземайки визията от класическия R5 и напомпан с огромен боксер-близнак с въздушно охлаждане 1802 куб. См, BMW официално пуснаха своя чопър в територията на Харли-Дейвидсън.
R18 е не само най-голямото и най-тежко BMW досега, обявената мощност от 91 конски сили при 4750 оборота в минута също е доста впечатляваща. Да не забравяме че само двигателят тежи с внушителните 244,3 килограма и то без рамката. Скоростната кутия осигурява шест предавки, дори има опция заден ход.
Въпреки ретро визията, има много умни технологии, скрити вътре в големия звяр, включително сменяеми режими на езда (Rain, Rock and Roll …), круиз контрол, задържане на наклон, контрол на въртящия момент при спускане, запалване без ключ, адаптивни светлини в завой и комбиниран ABS. Плюс това има опции за 21” предно и 18“ задно колело, ако това би ви харесало. Можете дори да си поръчате подгряващи ръкохватки, а това определено не го е имало през 30-те години.
Ако стилът на машината не е подходящ за вас, има и доста аксесоари, които се предлагат от известни марки като Roland Sands Design и Vance & Hines.
Има голям избор от седалки и различни кормила за Easy Riders – умело BMW са направили спирачните линии и окабеляването „plug-and-play“ . Единственият недостатък е, че моторът тежи 345 кг, което е чудовищно като се има предвид, че еквивалентният Harley е с цели 30 кг. по-малко.
През септември ще излезе модификацията FE, която ще бъде с цена от 22.990 евро. Още ли сте на мнение че Харли е скъпо …
Спецификации на BMW R18
1802cc боксер с двойно въздушно охлаждане
91 конски сили
690мм височина на седалката
345 кг тегло
22.990 евро цена