От месеци Европейският парламент изучава „Пакетът Мобилност” на Европейската комисия, който трябва да регулира правилата за почивка на шофьорите, правилата за каботаж и командироването на водачи, целящо главно справяне със социалния дъмпинг, като същевременно се запази конкурентоспособността на сектора, пише „Брюселс таймс”.
В четвъртък мнозинството от парламентаристите отново отхвърлиха предложенията за времето за почивка, блокирайки едно предложение, насочено срещу възможността шофьорите да спят в кабините си през уикендите.
„Това е не само решаващо от социална гледна точка, но и за пътната безопасност,” коментира евродепутатът Иво Белет (Християндемократична и фламандска партия).
Вотът от четвъртък означава, че няма да има промени в часовете за почивка поне до европейските избори. Предложението, насочено към правилата за командироване на работници в транспортния сектор, също се провали в четвъртък.
Евродепутатите обаче приеха правилата за каботаж (дейност, при която с товарен камион се извършва услуга в границите на държава от ЕС, в която превозното средство не е регистрирано).