Годишният обзор на Европейската комисия (ЕК) за образованието и обучението ще бъде официално представена днес.
Водеща тема тази година е неравенството. От представителството на ЕК обобщават, че всяко трето дете на село не ходи на училище.
Според предварително обявените данни в сайта на представителството една от забележките за нашата страна, е, че все още е предизвикателство по-широкото участие във висококачествено образование и грижи за децата в ранна възраст.
На 19 ноември 2017г. Европейската комисия (ЕК) публикува годишния си доклад за 2017 г. за образователната система в България.
Прегледът на случващото се в страната отново показва традиционните слабости и проследява развитието на основните образователни показатели, които не се подобряват през последните няколко години и изостават значително от средноевропейските въпреки ниската база.
Като основни проблеми се посочват изключително ниските резултати на учениците, преждевременното напускане на училище, липсата на връзка между професионалното образование и пазара на труда, ниският дял на участие на възрастните в процеса на учене.
По-интересно наблюдение е, че докато в другите европейски държави се говори за автономия на училищата (Австрия, Белгия), професионално ориентиране (Естония, Испания, Франция), повсеместно дуално образование (освен в лидерите като в Германия и Австрия, сега и във Франция, Латвия, Румъния, Словения), проследяване на реализацията на завършилите (Унгария), в България тези мерки все още остават в бъдещето.
Заявката за някаква реформа в образователната система в България засега се изчерпва със закъснялото вдигане на учителските заплати и очакваната система за измерване на качеството на образованието.