тол система
Защо държавата губи от прехвалената тол система?

„Изходният код на тол системата може да бъде възстановен, но основният проблем не е той, а сключеният договор“. Това заяви пред БНТ бившият регионален министър Иван Шишков.

Договорът е сключен през 2018 г. и е така направен, че тол системата се управлява основно от частна фирма, а държавата е заложник, посочи той.

„По времето на първите два служебни кабинета констатирахме проблемите с договора, както и че е почти невъзможно юридически той да се развали. Дано сегашният редовен кабинет направи плавен преход, така че всички данни от частната фирма да се прехвърлят към държавата“, каза Шишков.

Ексминистърът припомни, че част от строежите за свързване на тол камерите са незаконни.

Когато нещо е нерегламентирано, следва въпросът дали има злоупотреби. И обикновено винаги се намират проблеми. Държавата е строила незаконно, независимо, че е имало кореспонденция между тогавашния зам.-министър и ДНСК за това какви документи са необходими, за да станат строежите законни.“

Шишков каза още, че вероятността да се кандидатира за кмет на София е все по-малка – по думите му, заради отношението на политиците към експертите:

„Аз ако се кандидатирам като независим кандидат, не мога да имам група общински съветници. При положение, че от 2002 г. съм работил като главен архитект в два района в Столична община и разбирам много ясно принципа на управление на общината. Просто да бъдеш кмет е абсолютно безсмислено. Възможността за градска коалиция също е почти напълно унищожена“.

Бившият регионален министър коментира и проблемите с магистралите. Обясни, че служебните кабинети са свършили това, за което са имали възможност, а въпросите за липсващия асфалт трябва да се зададат на прокуратурата, тъй като материалите са дадени там. Заяви, че магистралите са строени на сляпо. По повод предстоящите нови проверки на настилките, Шишков каза:

„Стана разнобой в говоренето – сегашният министър Цеков казва, че взима проби на магистрали в гаранция. Аз не казвам, че сме взимали проби на магистрали в гаранция, а казах, че сме взимали проби от магистрали във видимо лошо състояние, които се нуждаят от ремонт“.

По думите на Шишков един от отговорните за „раздаването на пари“ за магистрала „Хемус“ е сегашният зам.-министър на регионалното развитие Веселина Терзийска, която е била главен секретар на МРРБ по времето на министъра от последния кабинет на ГЕРБ – Николай Нанков.

Още вътрешнополитически новини – четете тук

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук