Петя Аврамова
На снимката: министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова

Въпреки грандиозния фалстарт на продажбата на електронни винетки, до момента са продадени над 1,195 млн. на обща стойност 92 милиона лева.

Данните съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.

По данни на министерството електронна винетка може да бъде закупена от водачите на леки и тежкотоварни автомобили в над 5 хил. точки в цялата страна.

„Има 440 хил. лв. повече приходи от пускането в продажба на електронните винетки, в сравнение със същия период на миналата година“, отчете още министър Аврамова.

В връзка насроченото за следващия петък разискване в парламента, за което настояха от БСП, министърът уточни:

„Дори се радвам, че ще има такова разискване, защото искам да разкажем всичко, което е направено до момента за въвеждане на електронната система за таксуване. Ще запознаем всички народни представители и обществеността. Благодарна съм на БСП, защото това ще бъде част от нашата разяснителна кампания за дейностите, които се извършват за новата система за електронно таксуване на база време и изминато разстояние“, допълни още министър Аврамова.

Припомняме, че продажбата на електронни винетки стартира на 17 декември 2018г., но при всички положения не може да се нарече успешно.

Системата даде десетки грешки, хората недоволстват, а АПИ за пореден път се оказа неспособна да изпълнява задълженията си.

Сред проблемите, пред които бяха изправени българските граждани бяха недостиг или липса на апарати за купуване на винетки, грешки в електронната система, липса на обратна връзка с клиентите и стотици сигнали за технически и организационни проблеми.

Затова „Пътната агенция” се принуди да спре част от дейностите на системата, по-конкретно – конвертирането на хартиени винетки в електронни.

Между другото, специално заради въвеждането на ТОЛ-системата и електронните винетки, АПИ създаде ново звено „Националното ТОЛ управление”, в което трябва да работят 921 души. За заплати и капиталови разходи това звено трябва да получава 3,6 милиона лева годишно.

Новото звено и новата система обаче претърпяха крах още в самото начало на своето съществуване.

Въпросната „най-сложна система” започна да се тества още от август. С гръмки думи, АПИ твърдеше, че всичко ще бъде наред. Обещанията започнаха преди 6 месеца. Докато не се стигна до този хаос и докато не лъснаха недомислиците.

Впрочем, изграждането на системата – включително изграждане на софтуера, сайтове, приложения, поставяне на 500 терминала за безкасово купуване на електронни винетки по гранични пунктове и бензиностанции (което и до днес не се е случило навсякъде) и поставянето на т.нар. рамки по пътищата, които да отчитат ТОЛ таксите, струват на българските данъкоплатци 180 милиона лева.

Между другото случващото се с електронните винетки много прилича на един случай от миналата година – сривът на Търговския регистър. И той в продължение на седмици беше блокиран, а това постави на риск бизнеса в страната, заради който служители там си разпределиха 600 000 лева бонуси.

Проблемите с електронните системи в страната явно няма да спрат. Интересно и какво ще се случи, когато администрацията въведе електронното правителство.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук