Законодателите на ЕС подкрепиха в сряда общата цел емисиите на въглероден двуокис от колите и вановете да бъдат съкратени с амбициозните 40% до 2030 година, като не се поддадоха на лобирането на автомобилната индустрия и подготвиха сцената за борба в защита на целта с националните правителства.

Партиите в Европейския парламент спориха до последно преди вота относно колко сериозни да са изискванията за съкращенията към една от най-важните европейски индустрии, като част от усилията за намаляване на емисиите на парниковите газове.

С 389 на 239 гласа евродепутатите подкрепиха поставените цели, които са по-високи от предложените от Европейската комисия. Те също така взеха решение да се гони 20-процентно намаление до 2025 година, като редукцията ще е базирана на данните за 2021 година.

Новите правила на ЕС за транспортния сектор – единствения, в който емисиите все още растат – са предназначени да постигнат до 2030 година целите за намаляване на парниковите газове с поне 40% под нивото им от 1990 година.

Проектозаконът на Европейската комисия предлагаше по-ниски стойности, като посочваше редукция на въглеродния двуокис с 15% до 2025 година и с 30% до 2030 в сравнение с нивата от 2021 година.

Гласуването от сряза определя позицията на европейските законодатели, от която ще се влезе в преговори за крайните стойности на намаленията на емисиите, с 28-те страни членки, които все още обсъждат своите позиции по въпроса.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук