Представители на технологичните компании „Гугъл”, „Фейсбук” и „Туитър”се явиха пред американския Конгрес, за да дадат показания за ролята на техните компаниите в дезинформацията, свързана с руската намеса по време на американските избори миналата година. Изслушването бе първото от трите, пред които ще се изправят технологичните гиганти тази седмица.
Водещият адвокат на „Фейсбук” Колин Стреч призна пред подкомисия на правната комисия на Сената, че близо 126 милиона американци са били изложени на влиянието на публикувани от Русия публикации в социалната мрежа между януари 2015г. и август 2017г.
I questioned Facebook, Twitter, and Google about extremist content and Russian disinformation on their platforms. pic.twitter.com/T7VR1P2Hbt
— Senator Dick Durbin (@SenatorDurbin) October 31, 2017
„Гугъл” заяви, че свързаната с Кремъл Агенция за изследване на интернет е качила над 1100 видеоматериала в „Ютюб”, а „Туитър” каза, че е открила повече от 2700 профила, свързани с тази организация.
Представители на трите компании ще дадат също така показания пред комисиите по разузнаване на Камарата на представителите и на Сената във връзка с разследванията на Конгреса за руска намеса в американските избори.
Русия многократно отрече твърденията, че се е опитала да повлияе на последните президентски избори в САЩ, в които Доналд Тръмп победи Хилъри Клинтън. Самият Тръмп отхвърля твърденията за тайно споразумение с Москва и многократно призова Клинтън да бъде разследвана.