Facebook придоби правата за излъчване на мачовете от испанското футболно първенство La Liga на пазарите в Южна Азия.
Благодарение на сделката, милиони зрители ще могат да наблюдават двубоите съвсем безплатно, предава Financial Times.
Сделката е за следващите три сезона, като социалната мрежа ще предава мачовете в Индия, Афганистан, Бангладеш, Пакистан, Шри Ланка, Бутан, Непал и Малдивите.
Ръководството на La Liga приветства партньорството, наричайки го „единствено по рода си”, тъй като мачовете ще бъдат безплатни за потребителите в региона, което дава достъп до много голяма аудитория. Потребителите на Facebook само в Индия са 270 млн. души.
Fcaebook поема щафетата от Sony, които притежаваха правата за испанската лига в този регион на света. Sony предаваха мачовете в периода 2014-2018 г., като сумата, която са платили за правата, възлиза на общо 32 млн. долара.
Финансови детайли на сделката с Facebook не са оповестени.
„Неговата популярност (на испанското първенство) е очевидна в Индийския субконтинент, така че сме очаровани от възможността да служим на общността от фенове там чрез безплатни La Liga маове”, коментира Питър Хътън, директо в Facebook, който бе привлечен от Eurosport, за да оглави спортната стратегия на компанията.
Нийл Шах, анализатор в Counterpoint Research, посочва, че рязкото поевтиняване на мобилния интернет, както и проникването на големи телекоми в сектора, позволиха на индийците да използват стрийминг услугите, за да гледат спорт на живо или други предавания у дома.
Въпреки че футболът все още не може да се мери по популярност с крикета в Индия, според Шах, излъчването на La Liga е „добър старт” за Facebook в преследване на видео аудитория на своя най-голям пазар по брой на потребителите.
„Голямата цел на Facebook е хората да прекарват повече време в него, да вземе по-голям дял от дигиталния живот на потребителите”, казва той.
От Facebook посочват, че ще предават всички 380 мача от сезона в La Liga, като първоначално няма да има рекламни послания по време на двубоите, но на по-късен етап това може да се промени. Испанското първенство ще стартира новия си сеозн още тази седмица.
Facebook, както и други големи щатски технологични компании, в последно време започнаха да злагат на придобиването на правата за излъчване на спортни мероприятия, в опит да привлекат нови потребители на платформите си.
Това създаде жестока конкуренция за традиционните телевизионни канали, които обикновено изпъкват с ексклузивни сделки за спортни събития.
Facebook вече има правата за излъчване на мачовете от Major League Baseball в САЩ, като през този месец направи така, че да показва и някои мачове от La Liga и италианската Serie A във Великобритания.
През миналата година социалната мрежа се опитва да вземе правата за индийската лига по крикет Indian Premier League срещу сумата от 600 млн. долара, но до сделка не се стигна. Всички права за излъчване на крикет лигата – най-популярното събитие в Индия, бяха спечелени от компанията на Рупърт Мърдок Star India TV.
През тази година Amazon спечели правата да излъчва 60 мача от английската висша лига по футбол във Великобритания за срок от 3 сезона. Освен това Amazon има ексклузивни права за други големи спортни събития, като ATP турнирите по тенис.
През миналия месец стана ясно, че Facebook е придобил правата за излъчване на мачове от английската висша лига за периода 2019-2022 г. на пазарите на Камбоджа, Лаос, Тайланд и Виетнам, като стойността на сделката достига 264 млн. долара, по информация на The Times.