Йорданка Фандъкова
Снимка: БТА

Кметът на София Йорданка Фандъкова каза, че няма да се кандидатира отново за поста на следващите местни избори, които предстои да се проведат в края на тази година. 

„Това е мое решение, взето отдавна. Много хора знаят за него, но вече е време да бъде обявено пред всички“, посочи Фандъкова в ефира на NOVA.

На въпрос дали вече има определен кандидат-кмет от ГЕРБ, който да се включи в кметската надпревара за столицата, Фандъкова отговори, че „има спекулации“, но тя все още не е запозната с официално оповестени и издигнати кандидати от някоя партия.

Във връзка с последните промени в билетната система на Столичния градски транспорт Фандъкова потвърди също, че месечната абонаментна карта ще бъде върната в употреба.

По повод на грипната вълна в страната кметът на София обясни на този етап все още не е необходимо обявяване на грипна ваканция в столицата.

Тя посочи още, че пренареждането на жълтите павета пред сградата на Народното събрание ще започне веднага, след като метеорологичните условия позволят това. Тя припомни, че фирмата изпълнител на некачествения ремонт е глобена със 100 хиляди лева заради нарушаване на целостта на паветата, които са обявени за паметник на културата.

12 години „ремонт на ремонта“

Йорданка Фандъкова е кмет на София от 2009-а година и е най-дълго управлявалия кмет на града. По време на нейното управление в София не успя да се реши нито един системен проблем. За 17 години дългогодишният недостиг на места в детските градини все още не е решен. Въпреки уж големите инфраструктурни проекти, задръстванията са се превърнали в част от живота на софиянци. Да не споменаваме качеството на въздуха и презастрояването.

Управлението ѝ се асоциира с термина „ремонт на ремонта“, заради множеството некачествени ремонтни дейности, извършвани от едни и същи фирми, близки до властта.

Знакови станаха проблемите на София с Топлофикация, която се оказа задлъжняла с над 330 милиона лева. Столичния общински съвет не успя да вземе адекватно решение за дружеството години наред, а накрая държавата, чрез КЕВР бе принудена да се намеси.

Друг скандал избухна и с Центъра за градска мобилност, където стана ясно, че директорите на общинските транспортни предприятия са сключвали неизгодни договори с неслучайни фирми, които ощетяват бюджета на общината с милиони левове всяка година, докато в същото време си разделят по 1 млн. лв. за заплати годишно. В същото време финансовото състояние на публичния транспорт в столицата остава тежко – милиарди левове са инвестирани в метро и градски транспорт, но резултатът не е налице.

Още новини от деня – четете тук

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук