Георги Лозанов е български медиен експерт. Работи в списание „Българско фото“ между 1983 и 1989г., а след това е редактор и заместник-главен редактор на вестник „Култура“  и главен редактор на списание „Егоист“. Главен редактор е бил и на списание „Пет звезди“. Доцент е във Факултета по журналистика и масова комуникация на Софийски университет.

Ето какво сподели Лозанов по време на откриването най-новата  медия ДЕБАТИ.бг:

„Много е хубаво, че се появява нова медия със заявката за качествена журналистика, каквато общо взето няма или е много трудна. И освен това да кажа, че това няма да е никак лесна задача. Ще има няколко основни трудности, които няма как медията да избегне, следвайки ценностите си.

Първото, което ще се случи e, че ще се сблъска с едни много силни антилиберални настроения. Аз съм сигурен, че тя ще бъде на другата страна. На страната на либералната демокрация. Така, че ще влезе през вратата на тежка битка, която тече в момента. И няма как да бъде по друг начин. И за мен е много важно, че се появява още една стабилна медийна фигура, която ще е на страната на либералната демокрация. Защото тази страна не е печелившата в момента и да се застане там не е голямо удоволствие. Така че който го прави, знае какъв риск поема и знае, че трябва да има високи мотиви.

Второто нещо е ценности. Аз искам да припомня, че ценностите са свързани със забрани. С вътрешни забрани, със способност да се самоограничаваме. Сега в медийния свят страшно много се печели от това всичко да е позволено, да няма никакви ограничения. Този, който се самоограничава, който има неща, които не може да си позволи, той не е печеливш. Той печели по-трудно! За сметка на онези, които си позволяват всичко. Аз съм сигурен, че новата медия няма да си позволява всичко. И за това ще е в трудна конкурентна ситуация, заради ценностите. Защото това, което ни свързва всички нас тук, са нещата които не си позволяваме, а не нещата, които си позволяваме. Защото ние всички си позволяваме различни неща, но със сигурност не си позволяваме едни и същи неща, които наричаме ценности.

Третото нещо е пост-истината. Пост-истината е един механизъм в момента, да печелиш аудитория. И това е вид медиен популизъм. Истината, не на езика на философията, а на езика на комуникацията е нещо много просто. Истината е качество на информацията. Начинът, по който я събираш и разпространяваш. А качеството на информацията, както всяка професия, има определени характеристики. Въпросът е обаче, че за да събираш качествена информация и да спазваш тези закони, които правят информацията такава,  изисква голям ресурс. Човешки ресурс, източници, проверки. Това е много съществено и за това ще е също една трудност, която ще прави новата медия жертва на конкуретна битка с тези, които не произвеждат такава качествена информация и въпреки това печелят.”

 

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук