Георги Лозанов
на снимката: Георги Лозанов

„Производствата“ на информация, каквото по своята същност представляват медиите, сега са в подем. Това каза в интервю СПЕЦИАЛНО ЗА ДЕБАТИ.БГ медийният експерт доц. Георги Лозанов.

„Мисля, че това са едни от малкото производства (на информация), които сега са в подем. Разбира се, твърде ограничен е фокусът на интереса, защото той е насочен главно към пандемията. Хората сега, тъй като си стоят повече вкъщи, а и дори да не са си вкъщи, непрестанно се информират за случващото се. Това е нормално, защото информацията в днешния свят е една от най-сигурните форми за защита от бедствия. За да се защитиш от едно бедствие, първо трябва да се информираш за него. Появява се един синдром, който аз отдавна установих – колкото повече те информират, толкова повече информация искаш да чуеш. Даже си готов да изслушваш отново и отново същата. Това има терапевтичен ефект. Това създава спокойствие, че „държиш положението в свои ръце“, заради това, че непрестанно си информиран за него и знаеш какво се случва“, коментира експертът.

По думите му повишеният зрителски/читателски интерес обаче не водят до повишаване на приходите на медиите от рекламодатели.

Приходите на медиите са свързани с рекламите. А в момента, според мен, има спад на рекламата. Така че, на информационният пазар има голямо оживление, но не и на рекламния пазар“, каза той.

Доц. Георги Лозанов обаче каза, че още е рано да се прецени как това „оживление“ на информационния пазар ще се капитализира.

 

Цялото интервю с Георги Лозанов може да прочетете утре в „Дебати.бг“.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!