Русия е платила 4 700 долара за политически реклами в САЩ. Информацията е на американската компания „Алфабет”, собственик на „Гугъл”.

„Ройтерс” твърди, че рекламите са пускани по време на предизборната кампания в Съединените щати миналата година.

„Алфабет“ смята да създаде отделна база данни, за да може редовно да публикува сведения за това, кой плаща публикуването на подобни реклами.

Днес ще се проведе изслушване, посветено на „разпространени в интернет екстремистки материали и руска дезинформация“.

Целта е да се определят начините за борба с „руската пропаганда“.

На изслушването са поканени юрисконсултът на „Фейсбук“ Колин Стреч, и.д. юрисконсулт на „Туитър“ Шон Еджет и директорът по въпросите на информационната сигурност на „Гугъл“ Ричард Салгадо.

Стреч и Еджет ще участват в аналогични изслушвания на 1 ноември пред специалната комисия за разузнаване в Камарата на представителите на САЩ. Тя провежда разследване за руска намеса в изборите за президент на страната през 2016 г. „Гугъл“ ще бъде представена от старши вицепрезидента и юрисконсулт Кент Уокър.

На 6 септември Алекс Стамос, отговарящ за сигурността във „Фейсбук“, излезе с твърдение, че в периода на изборите в САЩ през 2016 руска структура е платила 100 000 долара за разпространение в тази социална мрежа рекламни съобщения с политически характер чрез създаване на фалшиви акаунти и записи.

Говорителят на президента Владимир Путин, Дмитрий Песков заяви във връзка с това, че Кремъл няма никакво отношение към публикуването на политическа реклама във „Фейсбук“ и не знае кой стои зад това.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!