Гугъл“ (Google), ще дари 25 млн. евро на новосъздадения фонд „Европейски медии и информация“ за борба с фалшивите новини, съобщи днес компанията, цитирана от „Ройтерс“. Това става на фона на критиките, че технологичните гиганти не правят достатъчно, за да допринесат за разобличаване и ограничаване на разпространението на дезинформацията.
Пандемията от COVID-19 и президентските избори в САЩ миналата година предизвикаха вълна от фалшиви новини и социалните медии бяха обвинени, че не са достатъчно активни при вземането на мерки за справяне с проблема. Според регулаторните органи те могат да предприемат по-сериозни действия чрез строги ограничения.
Фондът „Европейски медии и информация“ бе учреден миналата седмица от фондация „Калуст Гулбенкян“ и Института на ЕС. Целта му е да включи изследователи, хора, които проверяват фактите, организации с нестопанска цел и други обществени органи в борбата срещу разпространението на фалшиви новини.
„Несигурността и предизвикателствата, с които се сблъскахме миналата година, показаха, че е по-важно от всякога хората да имат достъп до точна информация и да отделят реалните факти от измислицата.“ , написа в блог публикация шефът на отдел „Бизнес операции“ в „Гугъл“ Мат Бритин.
Фондът бе учреден за срок от пет години. Европейската обсерватория за цифрови медии, създадена в рамките на проект на ЕК миналата година, ще оценява и избира проектите. Сред членовете й са хора, които проверяват фактите, както и учени изследователи.