25 млрд. долара са били похарчени вчера в Деня на самотните сърца – китайската алтернатива на Черния петък и Кибер понеделника.
Денят на четирите единици – 11 11 (ноември) се промотира усилено от гиганта в електронната търговия Alibaba. Според легендата традицията тръгва от студенти без половинки през 90-те години, които започнали да си купуват подаръци на 11 ноември – дата, избрана като антипод на „неазиатския“ Св. Валентин.
На този ден се предлагат големи намаления, Alibaba прави големи концерти, огромни промоционални събития.
Денят на самотните сърца вече е почти четири пъти по-голям от Черния петък и Кибер понеделника – двата най-големи дни за пазаруване в западния свят, най-вече в САЩ, информира „Гардиън“.
Ръстът на продажбите спрямо миналата година е колосален – скок с 40%. Миналогодишният връх на продажбите тази година бе постигнат само за 13 часа, само в първите две минути след полунощ са били похарчени 1 млрд. долара.
Не всички обаче гледат на този азиатски търговски купон като празник.“Грийнпийс“ казва, че Денят на самотните сърца се превръща в ден на страховита катастрофа за околната среда. Организацията изчислява, че събитието само миналата година е „произвело“ 258 000 тона въглероден двуокис. В анализ на новинарския сайт Sixth Tone, базиран в Шанхай, пък се казва, че инициативата стимулира истерично масово потребление, което експлоатира по-бедните и представя материализма като алтернатива на щастието.
За още интересни статии, анализи, коментари и интервюта следете страницата ни във Фейсбук Дебати.