Дъщерята на американския президент Доналд Тръ,п – Иванка слага край на своята модна кариера. Тя има марка дрехи, обувки и аксесоари, чието развитие беше ограничила, за да избегне конфликти на интерес с длъжността си на съветник в Белия дом.
След покачването на продажбите през 2016 г. благодарение на кампанията за президентските избори марката пострада от избирането на Доналд Тръмп и редица вериги магазини решиха да се откажат от нея.
„След 17 месеца във Вашингтон не знам дали някой ден ще възобновя тази дейност, но знам, че до второ нареждане вниманието ми ще е върху това, което правя тук. Това е единственото правилно решение за моя екип и моите сътрудници“, се казва в изявление на Иванка Тръмп.
Марката „Иванка Тръмп“ бе лансирана в сегашния си вид през 2014 г. в партньорство с фирмата G-III Apparel Group, която произвежда и доставя дрехи и аксесоари.
Дрехите на Иванка са позиционирани в сегмента на средната гама, на достъпни цени и са направили борот от 47.3 милиона долара във финансовата година 2016/2017, която приключи през януари 2017 г.
След избирането на баща й и назначаването й като съветник в Белия дом ИванкаТръмп запази мажоритарното си участие в марката, но я прехвърли в тръст, за да намали рисковете от конфликт на интерес.
В декларация от март 2017 г. това участие се оценява на над 50 милиона долара, а приходите за изтеклата година са в графата от един до пет милиона долара.
След встъпването в длъжност на Доналд Тръмп редица вериги магазини, сред които „Нордстром“ и „Нейман Маркус“ в САЩ и „Хъдсън Бей“ в Канада решиха повече да не продават стоки, носещи името на дъщерята на президента на САЩ.