От 15 юни таксите за роуминг, които мобилните оператори начисляват, когато сме зад граница и звъним или ни търсят по телефона, отпадат. Така гражданите на ЕС ще плащат в държавите от общността същите такси за мобилни услуги, както и в собствените си страни.
В тази връзка, председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) посъветва хората да не подписват нови договори за мобилни услуги.
Пред БНР той обясни, че ако подпишат договор с мобилен оператор преди отпадането на роуминга в Евросъюза, той може да съдържа клаузи, които не отчитат промяната след 15 юни и подчерта, че хората не са задължени да преподписват и срочните си договори, които изтичат в този период:
Възможнао е обаче да има потребители, чиито договори по съвпадение изтичат точно в този момент и тогава – това е за съжаление, според нас, една не чак дотам добра практика на мобилните оператори – започват едни обаждания, едни кандърми, ако мога така да се изразя по народному, за това да подпишете нови срочни договори, като обикновено се предлагат уж по-изгодни услови, а всъщност целта е потребителят да бъде обвързан със срочен договор, тъй като неговото прекратяване е по-сложно.
По думите на Маргаритов, принципът би следвало да бъде такъв: ако потребителят е доволен от условията, при които досега е ползвал услугата, не е длъжен да подпише нов срочен договор. Договорът при същите условия би следвало да се трансформира в безсрочен, като прекратяването му с едномесечно предизвестие, зависи само от потребителя.
Общият съвет към потребителите е да не подписват, преди да са наясно какво точно ще платят, подчерта Димитър Маргаритов.
Председателят на КЗП припомни, че договорът с мобилен оператор може да бъде прекратен без неустойки до 7 дни след сключването му, ако клиентът не е дал съгласието си той да влезе в сила веднага. При това условие, потребителят има право да обмисли условията и ако прецени, че са неизгодни за него, да се откаже.