олио

Няколко дни след започването на „кризата” с олиото, която накара хиляди българи да се насочат към магазините в борба за закупуване на олио, след като цените се вдигнаха, Комисията за защита на потребителите се произнесе. След извършени 350 проверки нарушенията са налице – първо, търговците на едро са крили стоката и второ, търговците на дребно са подвели потребителите с реклами и промоции на евтино олио, без да са го осигурили в достатъчни количества.

От комисията посочват, че това се отразява на търсенето и създава безпокойство у потребителите със съмнения за дефицит на тези стоки.

„Нарушенията на Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК) може да се изразяват, както в наличието на забранени споразумения и съгласувани практики между тези предприятия, така и в разпространението на рекламно-информационни материали за предлагането напр. на слънчогледово олио, въпреки липсите или недостатъчните складови наличности на продукта при търговците на дребно, както и друго неправомерно поведение, представляващо нелоялна конкуренция.”, пишат в прессъобщение от комисията.

Изискани са материали, необходими за инициирането на производство пред КЗК за установяване на законови нарушения, евентуалното санкциониране на предприятията – нарушители и постановяване на незабавното прекратяване на неправомерните практики.

Инспекторите на КЗК също са сигнализирали и за оплаквания на малки и големи предприятия за това, че търговците на едро са скрили олиото и не са изпълнили предварителните си заявки, което пък е довело до празни рафтове в магазините. Сред некоректните доставчици има и фабрики за олио, и посредници дистрибутори. Ако това бъде доказано, то те подлежат на глоби.

„По тези нарушения трябва да се произнесе и Комисията за защита на конкуренцията. Ако бъдат установени съгласувани практики за задържане на количества олио от производители и търговци, при наличието на достатъчно производство и складови наличности, трябва да има последващи наказания“, посочват от КЗП.

Комисията съветва хората да запазят потребителско хладнокръвие и да пазаруват разумно, без да се презапасяват. Това съобщение обаче идва с известно закъснение, което на фона на създалата се истерия, изглежда умишлено. Припомняме, че сегашният председател на комисията – Димитър Маргаритов Йотов е назначен по времето на кабинета „Борисов 2”. Той встъпва в длъжност на 27 март 2015 година, като е с мандат 5 години, което означава, че на 27 март 2020 година мандатът му е изтекъл.

Още вътрешнополитически новини – четете тук

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук