Мета/ Фейсбук

Американската компания „Мета“ (Meta) отчете първия в историята си спад в приходите на тримесечна база, предаде Ройтерс.

Акциите на базираната в Калифорния компания поевтиняха с около 1,4 процента в извънборсовата търговия след съобщаването на новината.

Приходите на компанията, които идват почти изцяло от реклами, спаднаха с 1 процент до 28,8 милиарда щатски долара през второто тримесечие, което приключи на 30 юни. През същия период на миналата година те са били в размер на 29,1 милиарда долара. От началото на април до края на юни „Мета“ е отчела печалба от 6,69 милиарда долара или по 2,46 долара на акция. Това е спад с 36 процента спрямо същия период на миналата година (10,39 милиарда или 3,61 долара на акция), предаде Асошиейтед прес.

Първият в историята спад в приходите на компанията собственик на социалните мрежи „Фейсбук“ (Facebook) и „Инстаграм“ (Instagram) стана на фона на задаващата се рецесия. Проблем за приходите на „Мета“ представлява и силният долар, тъй като продажбите на реклами в чужди валути генерират по-малки постъпления в долари, отбелязва Ройтерс.

Спад в приходите от реклами отчетоха и съперници като „Алфабет“ (Alphabet) и „Снап“ (Snap). Компанията майка на „Гугъл“ (Google) съобщи във вторник за най-слабия си растеж на тримесечна основа от две години насам.

„Мета“ е изправена и пред собствени предизвикателства, в това число предстоящото оттегляне на главната оперативна директорка Шерил Сандбърг, архитектка на рекламния бизнес на компанията.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук