Тестването на децата два пъти седмично подава сигнал за тревожност на психиката. Тя се изразява в това, че както ти, така и всеки е потенциално опасен. Нужно е да се разговаря с учениците. Това коментира психологът Милена Ненкова специално за ДЕБАТИ.БГ.
Едновременно с това се вкарва посланието, че това се прави заради вашата сигурност. Когато се подават противоречиви послания твърде дълго на някого, той може да полудее. Това нещо не е безобидно. Донякъде хората го оправдават, защото влагат в него гаранция за безопасност. Трябва да се заложи на откровен разговор с възрастните. Но има много възрастни, които са объркани.
Тя акцентира, че онлайн обучението не е решение, защото то „ограбва“ децата и може да има неприятни последици в бъдеще.
В обучението има много повече, отколкото само предаване на учебен материал. Най-важното нещо в училището, извън ученето, е общуването. То развива мозъка и нервната система, развива уменията за социализиране и да се оправяме в този свят.
Специалистът е категоричен, че изолацията има тежки последствия както за децата, така и за възрастните, защото ограбва „човешкото ни лице“.
Децата са тъжни, защото покрай тях няма никой. Какво се случва, когато се гледаме през екраните? Ограбва се човешкото ни лице. Не усещаме човешкия контакт. Това ни кара да се чувстваме много тревожни, уплашени, тъжни. Дори това да не го осъзнаваме в момента, това много афектира нашата човешка същност. Това е много страшно за възрастен, а си представете за децата, при които мозъкът още се развива.
Според нея е съществен остава въпросът как ще се промени светът и дали в бъдеще п-голямо значение ще имат дигиталните умения. Именно това ще определя начина, по който създаваме връзки.
Защо българинът е недоверчив към най-новата ваксина; с какво ни помага и с какво ни вреди народопсихологията ни и как може да се съхраним в тези кризисни времена – четете утре в цялото интервю на ДЕБАТИ.БГ.
За още новини последвайте канала на Дебати в Google Новини