Иван Шишков
На снимката: Иван Шишков

Нашите магистрали приличат на едни скъпи дънки, модерни, с много кръпки и с малко дупки. Това заяви служебният министър на регионалното развитие арх. Иван Шишков по повод на лошото състояние на аутобаните ни.

„Водят се преговори за скенер от чужбина, който да сканира трасето на Северната скоростна тангента и да установи състоянието й, без да се копае. Няма да е разумно да разкопаем всички магистрали, ще се опитаме да осигурим по-модерна техника“, коментира министърът пред Би Ти Ви.

Той посочи, че Северната тангента е четвъртата магистрала, която е била проверена. По думите му инспекциите показали, че и лотове на магистрала „Тракия“ са в лошо състояние.

„Имаше проблеми с качеството и количеството на асфалтовата настилка. В лошо състояние е и частта от магистрала „Хемус“ от София до Яна. Направихме проверка на магистрала „Марица“ в един от участъците, където движението е затворено, защото пътят е пропаднал. Беше установено, че асфалтовата настилка от двете взети проби е съответно 24 и 25 сантиметра при стандарт 30 сантиметра“, посочи арх. Шишков

По думите му имало проблем и със земната основа. Според него пропадането е в резултат не само на некачествено строителство, но и на пестене на материали.

„След това стигнахме до Северната тангента, която също е в лошо състояние. Резултатите от пробите там предизвикаха емоционални коментари“, посочи регионалният министър, като обяви, че в отговор на запитване от МРРБ от АПИ са съобщили, че на 8,5-километров участък от магистрала „Хемус“ има 235 кръпки, а за 5-километров участък от Северната тангента има 63 кръпки.

Министърът е категоричен, че тези пътища трябва да се ремонтират, да се направят задания и да се ремонтират не по начина, по който това е правено преди това. По думите му отговорност за строителството носят освен строителният надзор, и строителят, и проектантът.

Регионалният министър отбеляза, че Северната тангента е строена от консорциум от фирми, като има и подизпълнители. Той предположи, че в строителството е участвала и фирмата на арестувания и освободен под гаранция на следващия ден бизнесмен Велико Желев. Неговият адвокат реагира на проверката. Логично е да се предположи, че неговата фирма има участие, заяви арх. Иван Шишков.

„Логично е главният прокурор да прояви интерес към строителните аномалии. В момента, в който получим всички материали, те ще бъдат предоставени както на органите на МВР, така и на прокуратурата. Тези материали ще съдържат данни както за резултатите от пробите, така и за участниците в строителството“, заяви министърът.

По думите му ние всички ще платим ремонта на тези магистрали. На седмата-осмата година ще платим за основни ремонти, а не за текущи, както е логично.

„Основният проблем през този период е липсата на контрол от страна на възложителя“, каза още арх. Шишков.

Още вътрешнополитически новини – четете тук

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук