Георги Гвоздейков
Георги Гвоздейков. Снимка: БГНЕС

„Като цяло със 70 години закъснява развитието и реформата в БДЖ. Случващото се е в резултат от безхаберието в развитието им. Смених ръководството на БДЖ заради лошите резултати и безхаберието“, заяви министърът на транспорта Георги Гвоздейков за Нова ТВ.

Милиарди се наливат в инфраструктурата, а насреща няма нищо. Оттук нататък е въпрос на разследването на българската и европейската прокуратура да докажат ясно и категорично кой стои зад тези злоупотреби и кой допуска да се стигне до това“, каза министърът на транспорта.

„Положението е трагично. Искам да се извиня на ощетените от железопътния транспорт. Хората не заслужават това отношение. Нека от днес да ни светва червената сигнална лампа, че това не може да продължава и не бива да позволяваме това да се случва“, добави Гвоздейков.

Миналата седмица от Европейската прокуратура съобщиха, че са започнали проверки на два проекта за обновяване на железопътна инфраструктура. Първият е за участък между градовете Костенец и Септември по линията София – Пловдив, а вторият – за модернизация на жп отсечката между Оризово и Михайлово.

„Към момента проверката е насочена към изпълнителите, предполагам, че много скоро ще влезе и при нас, в Министерството на транспорта и НКЖИ. Предстоят много детайли и се надявам това да се разплете докрай. Неофициално знам, че възлагането е на фирми, които създават консорциуми, защото не отговарят на изискванията. По-нататък някои от участниците в консорциума фалират, започват да се прехвърлят отговорности, възлагат се дейности на подизпълнители. Резултатът е похарчени милиарди и насреща няма нищо направено“, обясни Георги Гвоздейков.

Той отбеляза, че е поел инициатива с помощта на новото ръководство на БДЖ да започне подобряване на комфорта на подвижния състав.

„Миналата седмица изпратихме писма на всички доставчици, които могат спешно да осигурят дори и втора употреба подвижен състав, но ново поколение, за да започнем да модернизираме този вид транспорт“, каза Гвоздейков.

Всички, които се возят в железопътния транспорт в България, трябва да са наясно, че се возят в нещо, което е проектирано в края на 60-те години, добави министърът. Според него на тези хора трябва да се достави удобство и комфорт, каквото има в другите държави в Европа.

Още вътрешнополитически новини – четете тук

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук