Шофьори с над 1800 автобуса проведоха протести днес в страната и вкараха в капан пътниците, които бяха принудени да чакат 90 минути докато демонстрантите възобновят работата си. На централната автогара в София хората не знаеха каква е причината за недоволството на автобусните превозвачи.

В капана на недоволните превозвачи попаднаха и в Хасково, Кърджали, Силистра, Ямбол, Бургас, Пловдив, Карлово, Монтана, Вършец, Смолян, Гоце Делчев, общо в над 30 града. Превозвачите заявиха, че това няма да е последният протест и добавиха, че освен днешния, такъв ще има на 25 и 28 юни в София.

„Поводът за недоволството ни е внесеният за обсъждане законопроект, чиито автори станаха ясни (Станислав Иванов и Миролюб Столарски, бел. а.), със съмнителни мотиви, неясни цели и е силно конфликтен във всички посоки, особено по отношение на автобусните превози. Ние, автобусните превозвачи не виждаме своята представителност и второ се притесняваме от адвокатите и авторите му. Нито един от нас, нито една фирма не беше потърсена, за да постави и една запетайка в тези текстове“, заяви Ивайло Константинов, съсобственик на „Юнион Ивкони”, общински председател на ГЕРБ и зам.-председател на комитета по пътнически транспорт в КРИБ.

Според него законът трябва да бъде оттеглен, а регулацията да бъде поотделно за товарните превозвачи и пътническите.

Константинов призна, че едва вчера е научил, че по този закон КРИБ работи от 2 години и подчерта, че всичко се е правило в тайна от председателя Кирил Домусчиев. Константинов твърди, че съпартийците му са били заблудени, че този проектозакон е в интерес на превозвачите, но след вчерашната среща са разбрали истинския му замисъл и е въпрос на дни този законопроект да бъде оттеглен.

Превозвачът от Монтана и член на УС на Националната асоциация на автомобилните превозвачи Петър Захариев каза за БГНЕС, че с идеята за създаването на автомобилна камара се цели унищожаването на конкуренцията в бранша.

„Този проектозакон е порочен, лобистки, създаден от малка група хора и обслужва частни интереси. В този закон големият проблем е липсата на демокрация, въпреки че се декларира точно обратното. Не е ясно как ще бъдат избирани управленските структури, не е ясно малките и средните превозвачи ще получат ли достъп до управлението на тази структура. Практически те няма да го получат, защото заложените параметри казват точно обратното. Това е опит на големите да овладеят целия бранш и да го използват в свои интерес. За мен е недопустимо и това задължително членство в тази организация“, коментира Захариев.

Той каза още, че не е ясно кой ще контролира и управлява тази структура, която ще „коли и беси“. Според него, ако се създаде такава камара, ще се създаде една феодална институция, която ще решава съдбините на бранша. Захариев е категоричен, че това ще доведе до влошаване на услугата и повишение на цените на билетите.

Вече е готов и планът за действие за планираното шествие и протести с автобуси на 25 юни. В него ще се включат 740 автобуса на 112 фирми.

„100 автобуса ще бъдат паркирани пред „Александър Невски“, останалите до 740 по бул. „Васил Левски“ и „Цариградско шосе“. Колоната ще стигне най-вероятно около Пазарджик“, поясни Ивайло Константинов.

Шествието ще тръгне в 11 часа по жълтите павета през президентството и ЦУМ до централна автогара. По думите на Константинов такова шествие ще има и на 28 юни. Стана ясно още, че следващите протести ще бъде подкрепен и от над 200 камиона.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!
72