Над 4 милиона лева са похарчили участниците в предстоящия парламентарен вот за медийно отразяване. Това сочат данни на Института за развитие на публичната среда, цитирани от БНР.
По всяка вероятност епидемичната ситуация е едно от обясненията, друго може да се търси в увеличените цени за реклама в медиите – това обяснение дадоха от екипа на института като причина за високата сума.
В рамките на предизборната кампания Институтът за развитие на публичната среда е наблюдавал 40 национални и регионални медии – телевизии, радиостанции, сайтове и агенции. Две от медиите са обявили договори за безвъзмездно отразяване – това са телевизиите „Евроком“ и „Алфа“.
Най-много средства са вложили в предизборната кампания партиите от управляващата коалиция – коалицията Воля-НФСБ, следвани от ВМРО и ГЕРБ, сочат данните от мониторинга.
Най-предпочитаните медии са големите телевизии – залага се на медии с широк обхват, голяма аудитория. Интересен факт е, че във Фейсбук рекламата протича не толкова през основните партийни страници или страниците на лидерите на съответните формации, а през лични страници на кандидатите.
При средствата, които партиите получават като дарения, се регистрират най-много приходи от физически лица – около 1000 направени дарения на обща стойност близо 1 100 000 лева.
По този показател основни приходи регистрират от патриотичната формация ВМРО и коалицията Воля-НФСБ. Докато при ВМРО даренията са над 600 на брой, при Воля-НФСБ цялата сума 281 000 лева е дарена от един-единствен техен крупен дарител в рамките на четири вноски.
Сумите, които са вложени в кампанията на политическите субекти в социалните мрежи, са по-ниски от тези за електронните и печатни медии, сочат още наблюденията на експертите от Института за развитие на публичната среда.