Логичното се случи. Смяна в целия борд на Булгаргаз. Надявам се да са сложили професионалист, защото компанията предстои да мине през огромни предизвикателства.
1. Изпраща се сигнал на азерската компания, че договореностите с Павлов по износа за азерския газ за Италия, не се приемат от новото правителство и то ще настоява за увеличаване на доставките. Край на далаверата. Не вярвам азерите да се съобразят с посланието.
2. Булгаргаз трябва да управлява едновременна спад в процентния си дял на българския пазар /което е неизбежно/, като единствения изход е увеличаване на дела на регионалния пазар.
3. Оптимизация за веригата на стойността при доставките – дългосрочен договор и разнообразен микс, а не един договор с Газпром и почивка. Да обърнат внимание за влизането в находище в региона. Има такива възможности, за да си гарантират снабдяване при стегнат пазар.
4. Нов договор с Газпром, не толкова дългосрочен, но с по-гъвкави условия и балансирана цена между нефт и газ репери. И т.н.
Това недоразумение Павлов си замина. Радев не можа да го спаси, още по-малко Делян Добрев – лидерът на хасковската група и водещ масон в енергетиката. Добри новини!
Остава истинската голяма опора – Булгартрансгаз и неговия шеф Владимир Малинов. Той разбира се първи премина в лагера на новите властите, но отговорностите му остават. Ето кратък списък защото трябва да бъде уволнен и разследван.
1.Крие и не дава пътната карта за развитие на газопреносната мрежа. Само пълен и завършен идиот може да приеме, че той няма копие и дори оригинала и. Да припомня, макар, че Теменжука Петкова я разписа, тя е подгтотввена и съгласувана, одобрена за подпис от Владимир Малинов и правния му екип. в Булгартрансгаз. Само това е достатъчно за да бъде уволнен и разследван.
2.Каквито и определения да използваме за Турски поток, той си остава емблема на корупцията у нас. Инхаусите на магистралите ряпа да ядат. Достатъчно е да се каже, че въпреки по лесния релеф, този проект струва два пъти на километър от интерконектора с Гърция, които пресича планина, язовир Студен кладенец и река Марица. Без да се върнем към корупционните схеми в този проект няма да разкрием важна част от механизмите на контрол на задкулисието. Опитът да се прикрие всичко с „американска“ карта заради вноса на турбини за компресорната станция не означава нищо. Корупцията е навсякъде.
3. Вие недоумявате, че 12 години не се прави интерконектора, защото му се пречи отвсякъде, но истината е, че най-„брадясалия проект“ в газовия бизнес у нас е ….. разширението на газохланилището в Чирен. Причината, да не се разширява, са ангажиментите които и Борисов, и Малинов,включително, са поели към Газпром. Разширението ще направи възможно вносителите на втечнен природен газ да го използват и да конкурират Газпром, а Малинов и Борисов поеха ангажименти покрая Турски поток.
Не само това – от 39 сондажа, работят само 24, другите са оводнени през годините, защото са използвани душмански и като падне налягането, водата си намира мястото и … до тук с възможността сондажа да се използва за съхраняване на газ. Да не говорим, че и при сондажи се краде яко. Досущ като при газопроводите в страната – куче влачи, диря няма.
4. Тарифната политика на БТГ е под всякаква критика. КЕВР не одобрява входно изходните тарифи и БТГ получава възможност по направления които ползват Газпром да ги намалява, а по направления, които ползват конкурентите да ги увеличава. В допълнение – нямаме междусистемни споразумения с Турция и Северна Македония, което не дава възможност да внасяме и изнасяме газ. Имаме излишъци, които могат да задоволяват потреблението в Северна Македония, но там монопола се държи от Газекспорт, а път ние зависим на 95 процента от тях. Как да ги конкурираш с техен газ.
Смяната на ръководството на Булгартрансгаз, което е последната опора на Борисов в газовия бизнес у нас ще бъде по-трудна, но за това по-верен измерител за „промяната/подмяната.
Коментарът е от „Фейсбук“ профила на автора. Заглавието е на редакцията.