През следващия месец компанията „Нетфликс“ (Netflix) ще представи първата версия на услугата си за стрийминг на видео с реклами. По този начин ще даде възможност на по-пестеливите зрители да гледат повечето от предаванията с голяма отстъпка в замяна на това да се примирят с прекъсванията за реклами, предаде БТА.
Дебютът на услугата с реклами е насрочен за 3 ноември, в момент, когато „Нетфликс“ се опитва да обърне тенденцията за намаляване на броя на абонатите. Тя ще струва 7 долара на месец в САЩ, което е 55% намаление спрямо най-популярния план на „Нетфликс“ за 15,50 долара на месец, който е без реклами.
Тази услуга ще бъде пусната в Австралия, Бразилия, Канада, Франция, Германия, Италия, Япония, Корея, Мексико, Испания и Великобритания, се казва в съобщение на главния оперативен директор на компанията Грег Питърс.
Освен че трябва да се примирят с приблизително четири до пет минути реклами на всеки час гледане, абонатите на „Нетфликс“, които предпочетат по-евтината услуга, няма да могат да теглят телевизионни предавания и филми, за да ги гледат, когато устройствата им са офлайн. Питърс също така заяви, че някои от програмите, налични в услугата без реклами, няма да бъдат включени във версията с реклами заради лицензионни проблеми.
В продължение на 15 години след създаването си „Нетфликс“ беше без реклами, но преди шест месеца компанията от Лос Гатос, Калифорния, реши да тръгне в нова посока, след като отчете първата си загуба на абонати от повече от десетилетие.
Въпреки трудностите обаче, „Нетфликс“ продължава да държи привилегированата позиция на пазарен лидер в стрийминга на световно равнище с 220 милиона абонати, което е с 20 милиона повече от „Амазон“ (Amazon), с 15 милиона повече от империята на „Дисни“ („Дисни+“, „Хулу“ – Hulu, „Стар“ – Star и И Ес Пи Ен+ ) и с цели 180 милиона повече от „Епъл ТиВи+“.
Още любопитни новини – четете тук