Една от топ азиатските авиокомпании е открила изтичане на информация, при която личните данни на повече от 9 милиона човека може да са били откраднати, съобщава Си Ен Ен.
„Катхай Пасифик” заяви късно в сряда, че голям набор от информация, включително имена на пътници, техните дати на раждане, телефонни номера, имейл адреси и номера на паспорти са били разкрити след пробив в информационната система на авиокомпанията по-рано тази година.
„Ние много съжаляваме за всички неприятности, които могат да се случат на нашите пътници заради този пробив”, каза изпълнителният директор на компанията Рупърт Хог.
Базираната в Хонконг компания в момента се свързва със засегнатите пътници, добави ръководителят ѝ.
Това е един от последните удари по голяма авиокомпания. Миналият месец от „Бритиш Еърлайнс” заявиха, че хакери за откраднали данни за кредитни и дебитни карти на 380 000 от пътниците на компанията.
Хакерите, които са ударили „Катхай” са се добрали до номерата само на 27 карти, но без кодовете за сигурност на тези карти. Били са откраднати и 403 номера на вече невалидни карти, твърдят от авиолинията. Те казват, че „няма доказателства, че личните данни са били използвани неправилно” и добавиха, че ”нито една парола не е компрометирана”.
„Катхай” твърди, че за първи път е открила „подозрителна активност” в своята мрежа през март и „е взела незабавни мерки да ограничи събитието”, и е започнала разследване с помощта на компания за киберсигурност. През май месец е било потвърдено, че лични данни са били компрометирани и от тогава се анализира информацията, за да се разбере, кои пътници да били засегнати.
От авиолинията казват, че информацията, до която хакерите са се добрали варира от пътник до пътник. Но грубо казано това са 860 000 номера на паспорти и 245 000 номера на хонконгски лични карти.
„Катхай” беше обявена за най-добрата авиолиния за тази година от базираната в Лондон фирма за оценка на услугите за транспорт и летища „Скайрах”.