Към момента на произшествието автобусът, който катастрофира вчера край Своге, е бил без редовен технически преглед. Това каза главният прокурор Сотир Цацаров.
Цацаров взе участие в свиканата от премиера Бойко Борисов извънредна среща в Министерски съвет, на която институциите обсъдиха възможни мерки за повишаване на пътната безопасност. Повод за срещата стана тежката катастрофа с автобус край Своге, при която загинаха 16 души, а 21 бяха ранени, някои от които все още са в тежко състояние.
На брифинг след срещата главният прокурор поясни, че експертите са изчислили скоростта на автобуса на базата тахографната шайба, а резултатите показват, че в момента на катастрофата превозното средство се е движило с 53 км/ч. при ограничение от 40 км/ч.
Водачът на автобуса, който е и собственик на фирмата-превозвач, има шофьорска книжка от 1977 година и дълъг стаж зад волана. За това време обаче той има съставени няколко акта и фиша за различни нарушения, сред които превишена скорост, неносене на колан и неносене на свидетелството за управление. Досега не е бил глобяван за шофиране в нетрезво състояние.
Предстои прокуратурата да прецени дали на водача да му бъде повдигнато обвинение.
От своя страна министърът на здравеопазването Кирил Ананиев съобщи, че 6 от пострадалите остават в тежко състояние.
„Няма промяна в броя на загиналите. 21 души са пострадали, но в най-тежко състояние са четирима, настанени в „Пирогов“, от които двама в особено тежко. В „Св. Анна“ има един в тежко състояние и във ВМА също. Има загинало дете“, допълни министърът.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков даде информация относно състоянието на пътната инфраструктура в участъка край Своге, където стана тежката автобусна катастрофа, при която загинаха 16 души.
„Пътят е възложен за рехабилитация през 2011 година, август месец, по линия на програма „Транзитни пътища“, финансирана със заем от Световна банка. Една по специфична процедура, одобрен проект и въведен в експлоатация 2016 година, декември месец. Сертифициран и паспортизиран през февруари 2017 година“, уточни Нанков.
Според информацията всички експерти са подписали протоколите без забележки, т. е. при отлично състояние на пътно-транспортните характеристики.
„В края на 2017 година колегите от „Пътна полиция“ сигнализират в Областното пътно управление за повишена честота на транспортни произшествия в някои от участъците и специално в този, в който се случи трагичният инцидент вчера“, поясни още регионалният министър.
Фирмата-изпълнител на обекта многократно е била призовавана да поправи дефектите във връзка с лошото сцепление на асфалта, което е констатирано от Института за пътища и мостове към АПИ. Въпреки сигналите и течащата гаранция за добро изпълнение, подобен ремонт не е стартирал.