Европейските държави одобриха пакета „Мобилност“, който предвижда камионите да се връщат в страната, от която са, на всеки два месеца. Малко не достигна на източноевропейските страни, за да отхвърлят предложеното от финландското председателство споразумение, съобщава „Нова тв“.

Проектът предвижда водачите да се прибират на всеки месец и да нямат право да спят в кабините си повече от 45 часа – мярка, която, според представители на българския транспортен сектор и правителството, ощетява нашите превозвачи, а според западните държави е в полза на водачите.

От Европейската комисия предупредиха, че връщането на празни камиони може да попречи на амбициите за намаляване на вредните емисии и спазването на климатичен неутралитет.

Одобреният текст ще претърпи окончателна правна и езикова редакция. След това той трябва да бъде официално приет — първо от Съвета, а след това от парламента.

На 21 януари предстои потвърждаващо гласуване в Комисията по транспорт. След решението на ЕК, по пакета „Мобилност“ ще бъде направена оценка на въздействието върху околната среда. Ако тя покаже негативни резултати, ЕК ще предложи нови текстове. Това би било съществен обрат в полза на България и другите централно- и източноевропейски страни, които са против пакета.

Правенето на оценката не спира процедурата и гласуванията по пакета продължават. Окончателно текстовете трябва да бъдат приети през май 2020 г. Те изискват камионът да се връща на 8 седмици, шофьорът – на 4, водачите да почиват в хотели и да се ограничат вътрешнообщностните превози, които са конкурентно предимство на българските фирми.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!