Компанията собственик на Facebook Meta обяви, че от следващия месец ще започне да предлага платени абонаменти за Facebook и Instagram в рамките на Европейския съюз.
Личната информация на тези, които плащат за месечен абонамент няма да бъде използвана за насочване на реклами, докато данните на тези, които не плащат ще бъдат използвани за захранване на доходоносния рекламен модел на Meta.
Хората ще могат да плащат между 9,99 и 12,99 евро на месец. Цената зависи от това дали даден потребител ще иска да има достъп до абонаментите чрез мрежата или чрез смартфона си.
Таксите ще позволят на потребителите да имат достъп както до Facebook, така и до Instagram. Говорител на компанията отказа да коментира точно на коя дата от ноември предложението за абонамент ще стане достъпно.
Този ход на Meta идва след като компанията се сблъска с негативна реакция от страна на регулаторите, законодателите и съдилищата на Европейския съюз относно начина, по който обработва данните на хората, за да предоставя персонализирана реклама. Приложенията Facebook и Instagram могат да проследяват дори дейности, които нямат общо с платформите на Meta чрез информацията, която приложенията и уебсайтовете споделят с платформите.
Режимът на поверителност на ЕС прави все по-трудно за компаниите да събират лична информация от потребителите без изрично съгласие за това как тя ще бъде използвана след това.
Meta ще пусне абонаменти само в рамките на ЕС, в Европейското икономическо пространство и в Швейцария. Те няма да бъдат достъпни за хора извън тези региони и държави.
Meta също така обяви, че временно спира всички реклами, показвани на непълнолетни в рамките на ЕС, ЕИП и Швейцария, започвайки от седмицата след 6 ноември.
Решението идва на фона на правна несигурност относно това как компаниите могат да използват данните на деца, за да ги насочват онлайн .
Още любопитни новини – четете тук