Установени са несъответстващи отклонения в ламелите на предкрилките в десетки самолети Боинг 737NG и 737MAX. Те не отговарят на стандартите за безопасност и трябва да бъдат сменени в рамките на десет дни, обяви в съобщение американският регулатор в авиацията.

Според резултатите от съвместния одит на компанията с Федералната администрация е установено, че в тази категория попадат до 148 детайла. От Боинг са определили списък на въздухоплавателни средства, на които тези елементи трябва да бъдат подменени.

„В САЩ са засегнатите моделите 32 NG и 33 MAX. В глобален мащаб подмяната ще обхване 133 NG и 179 MAX“, се казва в документа.

Несъответстващите части могат да излязат от строя или да се пропукат по-рано от предписанията.

Компаниите, които летят на самолети с дефектни компоненти, трябва да ги премахнат в рамките на десет дни.

Полетите с модел 737MAХ бяха спрени в Съединените щати и в много други страни, след като два такива самолета се разбиха. През март Боингg 737 MAX на Ethiopian Airlines, превозващ 157 души, се разби югоизточно от столицата Адис Абеба. През ноември 2018 г. този модел самолет на индонезийския Lion Air също катастрофира.

След инцидентите около 20 държави затвориха въздушното си пространство за самолети от този модел, а много авиокомпании спряха експлоатацията на 737 MAX 8.

 

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук