Петя Аврамова
На снимката: министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова

Очаква се строителството да бъде един от моторите на икономическия растеж през 2019 г., заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова на Осмия дискусионен форум „Строителството през 2019 г. – перспективи и предизвикателства“. Тя заяви, че безопасността на пътищата остава „топ приоритет“. Целта на конференцията е да очертае проблемите и предизвикателствата пред строителния сектор, както и перспективите за развитието му.

Според Аврамова добрите темпове на развитие в основните сегменти на строителния сектор ще се запазят, а 2019 г. се очаква да бъде ключова и за пътното строителство.

„През тази година от МРРБ беше дадена зелена светлина на проекти за близо 3 млрд. лева, чиято реализация ще продължи в следващите години. Нашият топ приоритет остава безопасността на пътната инфраструктура“, категорична бе Аврамова.

Тя припомни, че в момента Агенция „Пътна инфраструктура“ извършва инвентаризация на магистралите, първокласните, второкласните и третокласните пътища в страната, както и необходимите мерки, които трябва да бъдат набелязани. На базата на обобщен доклад ще бъде направен анализ и разчет на необходимите средства, а най-тежките участъци ще бъдат с приоритет.

„Специално внимание ще продължим да обръщаме на безопасността на мостовите съоръжения. Ще бъдем безкомпромисни към качеството на изпълнението“, подчерта регионалният министър.

Тя обяви, че от началото на месеца експерти на министерството са започнали работа върху промяна в нормативната наредба, отнасяща се до гаранционните срокове за изпълнението на пътищата, както за ново строителство, така и за ремонтите.

Участие в дискусията взе и вицепремиерът Томислав Дончев, който очерта перспективите пред строителния бранш от гледна точка на публичното финансиране.

„Според моите изчисления до 2023 г., само от средствата на Европейския съюз, за инфраструктура ще се разходват не по-малко от 1,5 млрд. лв. на година. Като се добавят и всички останали източници с публичен характер, убеден съм, че по всяка вероятност тази сума ще се удвои“, смята Дончев.

Той подчерта, че в момента на годишна база за строителство и рехабилитация на пътища се разходват около 300 млн. от бюджетни източници, а амбициите на правителството са тази сума да се увеличи. За това ще способства и въвеждането на тол-системата. Очакванията на вицепремиера до 2029 г. са, че европейските пари, които се разходват включително и за инфраструктура, ще бъдат със сходен и дори малко по-голям дял.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук